Ai grijă cu cine te pui! O Dacie cu motor turbo și transmisie integrală mătură tot ce îi stă în cale

Povestea noastră începe pe bulevardul Theodor Pallady din Bucureși unde, în urmă cu un an, câțiva tineri dintr-un autoturism Volkswagen s-au întâlnit cu o Dacia cu motor turbo.

În mod normal, aproape orice autoturism de pe șoselele noastre este mai rapid decât bătrâna Dacie 1300. În varianta de fabrică, aceasta producea 54 de cai-putere cu ajutorul motorului de 1289 cmc cu patru cilindri și un cuplu maxim de 88 Nm. Dar aceste cifre probabil că nu erau atinse nici măcar atunci când mașina era nouă.

Însă, mașina modificată din imagini are o putere de aproape șapte ori mai mare. Ultimul propulsor ales de proprietarul brailean pentru Dacie provine de la un Audi S3 din prima generație (8L – 1996-2003) și este un 1.8 turbo cu 20 de valve. De asemenea, și sistemul de tracțiune integrală Quattro a fost 'împrumutat' pentru această conversie neconvențională.

Citește și:

Taxa auto – Când intră în vigoare și cine trebuie să o plătească?

Noi reguli pentru transportul în comun: călătorii „urât mirositori vor fi amendați

Salonul Auto de la Geneva 2019 – Cele mai spectaculoase mașini

Rabla Plus 2019 – Până când trebuie depuse cererile de înscriere în program

Primul serviciu românesc de car sharing între persoane fizice

 

Propulsorul a fost complet modificat, iar acum ajunge să producă aproximativ 350 CP, ceea ce se traduce printr-un timp de accelerare de la 0 la 100 km/h de mai puțin de cinci secunde, poate chiar apropiat de patru secunde, dacă luam în calcul și masa totală redusă a mașinii.

După cum era de așteptat, tinerii din Volkswagen au fost învinși imediat de bătrâna Dacie'. Reacția evidentă a acestora fost unanimă: Băi, nu cred așa ceva!'. Nici nu a fost nevoie să se ajungă la viteze prea mari, deoarece totul s-a petrecut fulgerător de repede.

Proprietarul Daciei este cunoscut de membrii comunității de tuning din România și participă activ la evenimente organizate legal.

Sursă foto: Facebook – Sirius Iulian

    Dan says:

    Proiect inedit si felicitari celor ce l-au dus la bun sfarsit. Insa, Dacia nu a fost niciodata cap de afis la aerodinamica si sasiul parca a fost imprumutat de la o remorca de carat varza. Sunt curios cum se comporta masina si pe un traseu cu viraje, nu doar in linie dreapta. Sistemul de tractiune ar trebui sa o ajute dar nu se mentioneaza nimic despre frane sau suspensie, elemente pivotante in performantele unui vehicul. Dar, BRAVO! Masina face valuri si respect celor ce au muncit la ea!

Adaugă un comentariu