Daimler Truck AG și Volvo Group lansează noul joint venture cellcentric

Daimler Truck AG și Volvo Group, doi dintre liderii industriei vehiculelor comerciale, și-au unit forțele și își prezintă planul comun pentru noul joint venture cellcentric. 

Planul are ca scop principal accelerarea dezvoltării sistemelor de propulsie pe bază de hidrogen utilizate în transporturi. Proiectul cellcentric va fi concentrat pe pilele de combustie și va ajuta la construirea unuia dintre cele mai mari centre de producție din Europa până în 2025.

Pentru a accelera lansarea celulelor de combustie pe bază de hidrogen, cei doi acționari ai cellcentric solicită o armonizare a politicilor UE privind hidrogenul pentru a sprijini această tehnologie în a deveni o soluție comercială viabilă.

Cellcentric este conceput pentru a contribui la îndeplinirea obiectivelor privind transportul sustenabil până în 2050, dar și ca parte a acordului European Green Deal ce presupune o Europă neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon.

În viziunea celor de la Daimler Truck AG și Volvo Group, camioanele cu acumulatori și cele cu hidrogen se vor completa reciproc. Camioanele electrice pe bază de baterii vor fi folosite mai degrabă pentru distribuția mărfurilor cu densitate mai mică și pe distanțe mai scurte, în timp ce pilele de combustie pe bază de hidrogen vor fi opțiunea preferată pentru sarcini mari și distanțe lungi.

“Camioanele electrice cu pile de combustie alimentate cu hidrogen vor fi cheia pentru un transport neutru din punct de vedere al emisiilor CO2 în viitor. În combinație cu sistemele de propulsie electrice cu baterie, acestea ne permit să oferim clienților noștri cele mai bune opțiuni de vehicule cu amprentă neutră de CO2, în funcție de aplicație. Doar camioanele electrice cu baterie, singure, nu vor reuși acest lucru. Împreună cu partenerul nostru Volvo Group, suntem pe deplin angajați în crearea acestui joint venture cellcentric, în dezvoltarea acestei tehnologii, precum și în pregătirea pentru producția de serie. În ceea ce privește infrastructura, este clar că hidrogenul verde este singura cale potrivită pe termen lung” a declaret Martin Daum, președintele consiliului de administrație al Daimler Truck AG și membru al consiliului de administrație al Daimler AG.

 

“Ambiția noastră comună este să îndeplinim obiectivele din acordul de la Paris pentru a deveni neutri în materie de emisii de CO2 până cel târziu în 2050. Suntem convinși că tehnologia cu pile de combustie pe bază de hidrogen joacă un rol esențial în a ne ajuta să atingem această etapă importantă. Dar știm că există mult mai multe de realizat decât simpla electrificare a vehiculelor. E nevoie de o mai mare cooperare între părțile publice și cele private interesate pentru a dezvolta tehnologia și infrastructura necesare, motiv pentru care solicităm acțiuni unite din partea factorilor de decizie politică și a guvernelor din întreaga lume pentru a ne ajuta să facem ca această tehnologie să fie un succes. Parteneriatele precum cellcentric sunt vitale pentru angajamentul nostru de decarbonizare a transportului rutier” a declarat Martin Lundstedt, CEO al Volvo Group.

 

Între timp, principalii producători de camioane solicită înființarea, pe teritoriul Europei, a aproximativ 300 de stații de alimentare cu hidrogen adecvate vehiculelor comerciale grele până în 2025, respectiv a aproximativ 1.000 de stații până în 2030.

Adaugă un comentariu