Electro-Mobility 2019 | Studenți români au creat mașini electrice care se conduc singure

În cadrul competiției Electro-Mobility 2019, organizată astăzi în Iași, zeci de studenți români și-au prezentat invențiile impresionante: mașini electrice care se conduc singure în trafic semaforizat. Concursul ridică ștacheta an de an în ceea ce privește nivelul de autonomie al vehiculelor participante, tinerii fiind provocați să dezvolte mașini din ce în ce mai avansate tehnologic.

78 de studenți din București, Cluj, Galați, Iași și Suceava au luat parte luni, 13 mai, la cea de-a 13-a ediție a concursului Electro-Mobility. Împărțită în trei categorii – Embedded, Hardware și Software -, competiția studențească a avut drept temă principală conducerea autonomă.

În contextul nivelurilor de automatizare de la 0 la 5, unde nivelul 0 înseamnă absența oricărui sistem de asistare la condus, iar nivelul 5 înseamnă automatizare maximă, studenții au primit sarcina de a crea vehicule dotate cu nivelul 2 de autonomie.

După cum explică Rareș Antăluț, președintele juriului Electro-Mobility Embedded, aceasta a fost a doua ediție consecutivă care să trateze tema autonomiei, dar la un nivel considerabil mai avansat: „Etapa Electro-Mobility Embedded de anul trecut a introdus primele elemente ce asigură nivelul 1 spre 2 din conducerea autonomă, anume concurenții au dezvoltat mașini electrice cu asistare la menținerea benzii de circulație, oprire/evitare în caz de obstacole, recunoașterea semnelor de circulație. Anul acesta am trecut la următorul nivel. Concurenții au avut provocarea ca mașinile lor să se conducă singure în elemente de trafic semaforizat sau cu alți participanți la trafic. În următorii ani, complexitatea proiectului va fi mai ridicată”.

Tot astăzi s-au desfășurat și celelalte două ramuri ale concursului: Electro-Mobility Software, care mizează pe sarcini de programare, și Electro-Mobility Hardware, în cadrul căreia participanții trebuie să construiască pe loc un circuit electric.

Câștigătorii Electro-Mobility 2019, categoria Embedded, sunt:

  1. Locul 1: HBFS Robotics Team – Diana Biacu, Cristian Dobre, Mihai Crăciunescu și Maria Cîrciumaru, de la Facultatea de Automatică și Calculatoare din București;
  2. Locul 2 și premiul special pentru design software: PICO Team – Marius Bolota, Adrian Chelaru, Ionuț Mertic și Cristian Vlad Parfeni, de la Facultatea de Inginerie Electrică, Energetică și Informatică Aplicată din Iași;
  3. Locul 3: Fast Snail – Emanuel Guraliuc, Cristi Miron și Cristian Andrei Murariu, de la Facultatea de Inginerie Electrică și Știința Calculatoarelor din Suceava;
  4. Premiul special pentru design hardware: MEFA ROBOTICS – Catrina Bodean, Andrei Marian Curea, Radu Șerban Dinca și Marian Stoica, de la Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației din București.

Echipa clasată pe locul I a primit 1.500 de Euro, cea din poziția secundă – 700 de Euro, iar medalia de bronz a atras un premiu de 300 de euro pentru echipă. Premiile speciale valorează, de asemenea, 300 de Euro.

Câștigătorii Electro-Mobility Software sunt Andrei Ciobănașu (locul 1), Anjelo Dudun (locul 2) și Teodor Anițoaei (locul 3). În ceea ce privește Electro-Mobility Hardware, premianții sunt: Narcis Alexandru Petrișor (locul 1), Gabriela Moroșanu (locul 2) și Dragoș Zapodeanu (locul 3).

Competiția studențească Electro-Mobility a devenit o tradiție și în fiecare an ne bucurăm să cunoaștem viitori ingineri pasionați de tehnologie”, spune Marian Petrescu, directorul filialei din Iași a Continental Automotive. „Prin organizarea acesteia urmărim să contribuim alături de profesorii din mediul universitar la ridicarea nivelul de pregătire al studenților în acest domeniu. De asemenea, ne propunem să aducem în atenția publicului activitatea din industria automotive dezvoltată în Iași“, a adăugat acesta.

Adaugă un comentariu