Elon Musk, înainte să-și facă praf McLaren-ul neasigurat: „Fii atent la asta!”

Fondatorul celui mai puternic brand de mașini electrice a avut la un moment dat un McLaren F1, pe care nu credea că îl va strica vreodată. S-a înșelat.

Citește și:

Drag race de neratat: reușește Tesla Model X să bată patru supercaruri? (VIDEO)

Cel mai scump loc de parcare din lume costă cât o casă și un supercar

Un nou record de viteză pentru McLaren: iată ce poate Speedtail!

McLaren vinde o sticlă de apă la preț de Dacia Logan

McLaren nu va lansa niciodată un SUV. Directorului de Design explică de ce

Înainte să înființeze Tesla și să devină un pionier al mașinii electrice moderne, Elon Musk a făcut avere din aplicații software. Primul său succes în carieră a fost compania Zip2, pe care vândut-o către Compaq în 1999, pentru 300 de milioane de dolari. Dintre aceștia, 22 de milioane au fost partea lui Musk.

Un tânăr antreprenor în Sillicon Valley trebuie să impresioneze și prin imaginea sa, așa că din cele 22 de milioane, unul a fost cheltuit pe un McLaren F1, pe atunci cea mai rapidă mașină de stradă a momentului – și totodată una dintre cele mai cool. CNN a făcut chiar și un reportaj despre această achiziție:

Sigur, a deține un McLaren este ceva, iar a ști să conduci un McLaren este cu totul altceva, lucru pe care Elon Musk l-a învățat pe propria-i piele, în 2000. În drum către o întâlnire de afaceri, partenerul său Peter Thiel l-a întrebat pe Elon ce poate să facă McLarenul său. Musk s-a simțit dator să-i arate, așa că i-a zis lui Thiel „Fii atent la asta!' înainte să dezlănțuie cei 627 de cai-putere ai mașinii.

McLaren-ul a răspuns prompt, învârtind roțile din spate cu o viteză mult mai mare decât cea cu care se deplasa mașina, ceea ce a dus la un derapaj. Unul pe care Musk nu a știut cum să-l managerieze, pentru că, din spusele sale într-un interviu ulterior, “nu prea știa să conducă un F1“. După inevitabila piruetă în trafic, mașina a agățat cu fața un parapet, înainte să intre într-o altă serie de pivoturi, învârtindu-se în aer „ca un disc'.

A fost un miracol că niciunul dintre noi nu a fost rănit', a povestit Thiel într-un interviu pentru New York Times în 2017. Acesta își amintește ce i-a mărturisit Musk după accident: „Tu știi, am citit povești despre oameni care au făcut bani și și-au cumpărat mașini sport și le-au făcut praf în accidente. Dar nu am crezut că mi se va întâmpla și mie asta, așa că nu am făcut asigurare mașinii'.

McLarenul a fost reparat și păstrat de Musk până în 2007. Motivul pentru care s-a despărțit de legendarul supercar a fost incompatibilitatea de imagine: CEO-ul unui brand de mașini electrice nu ar avea credibilitate dacă a fi văzut într-un autoturism cu motor termic. În mod interesant, deși a fost grav avariată în accident, mașina a fost o veritabilă investiție pentru Elon Musk, deoarece a reușit să o vândă pentru o sumă semnificativ mai mare decât cea pe care a plătit-o la momentul achiziției.

Ghinionul nu s-a 'dezlipit' de vehicul cu trecerea anilor, așa că al doilea proprietar al exemplarului s-a trezit ca i-a luat foc mașina la câțiva ani de la achiziție. Vestea bună este că al doilea proprietar al acelui McLaren F1 era miliardar și și-a permis să trimită vehiculul la McLaren Special Operations, o divizie a constructorului britanic, unde a fost refăcut complet. Având în vedere istoricul său, este probabil că acest McLaren să fie chiar și mai valoros astăzi.

Adaugă un comentariu