Ford Shelby GT500: Cel mai puternic Mustang construit vreodată

Shelby GT500 este numele celei mai rapide și mai puternice versiuni a lui Ford Mustang.

Noul Shelby GT500 a debutat în cadrul Salonului Auto de la Detroit și se bucură de un motor V8 de 5.2 litri care a fost supraalimentat cu un compresor mecanic. Rezultă o putere maximă de peste 700 CP, un sprint 0-100 km/h în mai puțin de patru secunde și un timp mai mic de 11 secunde pentru accelerația pe sfertul de milă (402 metri).

 

Citește și…

Dacia: mașină electrică pentru toate buzunarele

Cod Rutier 2019: Ce vei păți dacă ești prins butonând telefonul la volan

Impozit auto 2019: cât trebuie să plătim și până când

Sistemul de siguranță care nu te lasă să faci accident

Tinerii care pot urma gratuit școala de șoferi

Producție record pentru Duster!

 

Cei de la Ford afirmă că noul Shelby GT500 este versiunea de Mustang cu cea mai bună accelerație oferită până acum într-o configurație aprobată pentru circulația pe drumurile publice. Singura transmisie din dotare este o automată cu două ambreiaje și șapte trepte, semnată de Tremec. Cutia de viteze transmite puterea la puntea spate printr-un cardan din fibră de carbon și schimbă treptele în mai puțin de 100 de milisecunde, mai rapid decât ar putea un pilot uman.

Propulsorul este bazat pe unitatea care intră în dotarea lui Shelby GT350, însă prezintă un alt arbore cotit și are un compresor mecanic cu o capacitate de 2.65 litri. Compresorul este mai mare decât componentele comparabile ale lui Camaro ZL1 și ale lui Hellcat, însă nu are o capacitate mai mare decât cea a compresorului mecanic din dotarea lui Dodge Demon.

În comparație cu un Mustang obișnuit sau chiar și cu un GT350, noul Shelby GT500 are arcuri mai ușoare, amortizoare MagneRide, servodirecție electrică și o geometrie revizuită a suspensiei. Puntea față are discuri de 420 de milimetri și etrieri Brembo cu șase pistonașe.

Clienților le sunt oferite jante din fibră de carbon, iar mașina poate fi comandată cu două pachete de îmbunătățire a performanțelor. Unul dintre acestea elimină locurile din spate și aduce un eleron reglabil, realizat tot din fibră de carbon. Caroseria lui Shelby GT500 a fost și ea modificată, iar partea frontală reușește să capteze cu 50% mai mult aer decât un GT350, totul pentru răcirea propulsorului în orice condiții și îmbunătățirea apăsării aerodinamice pe puntea față.

Odată urcați la bord, veți remarca un set de ceasuri de bord cu ornamente din fibră de carbon, fețe de uși cu piele întoarsă și un set de scaune Recaro. Clienții Ford vor putea cumpăra noul Shelby GT500 începând cu toamna anului 2019, moment în care vor fi anunțate și prețurile. Această versiune va fi cea mai scumpă din gama Mustang.

Adaugă un comentariu