Lanțul victoriilor continuă pentru echipajul primului exemplar Toyota Yaris GR pregătit pentru raliu în România

Primul model Toyota GR Yaris (cu echipajul format din Cătălin Ienășel și Adrian Diaconescu) din motorsportul autohton continuă cu succes sezonul inaugural în Campionatului Național de Raliuri 2023 cu un rezultat excelent în Raliul Argeșului – victorie la clasa Național 11 în urma unei lupte în trei și locul 13 în clasamentul OPEN al raliului.

Raliul Argeșului a fost unul extrem de dificil și solicitant atât pentru mașinile înscrise în concurs, cât și pentru echipajele responsabile de pilotaj, respectiv tehnic, pe cele 7 probe speciale și 2 superspeciale, toate însumând 115,99 km cronometrați (dintr-un total de 405,89 km). Varietatea suprafețelor asfaltice, diferențele importante de nivel precum și vremea capricioasă au fost factorii care au contribuit din plin atât la spectacolul general cât și la stresul mecanic al mașinilor înscrise în concurs și stresul fizic al piloților, dovadă fiind activitatea intensă a echipajelor tehnice în zona de service a raliului.

Clasa Național 11 a fost o luptă deschisă între cele 3 echipaje înscrise în raliu, încheiată cu victoria echipajului Cătălin Ienășel/Adrian Diaconescu. Prima zi a raliului a fost în ton cu obiectivul declarat al echipei, acela de acomodare cu mașina, iar la finalul acesteia echipajul ocupa locul 3 în clasă, cu o întârziere de 31,3 secunde față de echipajul de pe locul 1. În cea de-a doua zi a raliului ritmul de concurs a crescut, iar coroborat cu alegerea inspirată a anvelopelor și problemele tehnice ale competitorilor din clasă, Cătălin și Adrian și-au adjudecat 3 din cele 4 probe speciale ale zilei și superspeciala Pitești, recuperând dezavantajul din prima zi și terminând raliul cu victoria la clasă.

Raportat la clasamentul OPEN al raliului, echipajul Cătălin Ienășel/Adrian Diaconescu (Toyota GR Yaris) a încheiat prima zi pe poziția 20, cea mai bună poziționare fiind locul 14 în proba specială numărul 3. Cea de-a doua zi a venit cu două probe (7 și 8) în care echipajul a ocupat locul 11, cea mai bună clasare de pe parcursul raliului, ceea ce a dus la un onorabil loc 13 în clasamentul OPEN de la final de raliu.

 

Credit foto: Cătălin Stoia/Simcat și Bogdan Barabas

Adaugă un comentariu