Lexus NX a primit o nouă generație – primele imagini și informații oficiale

Lexus NX a primit o nouă generație, ce deschide un nou capitol pentru marcă. Noua generație a lui Lexus NX marchează și primul hibrid plug-in al companiei, în 'persoana' lui NX450h+. Pe lângă această variantă, va fi oferit și un hibrid convențional, numit NX 350h.

Noul Lexus NX este construit pe platforma GA-K a concernului nipon. Aceasta promite o ridigitate crescută a caroseriei și un plus de performanță dinamică. Pentru prima dată la nivel mondial, Lexus a folosit oțel 1180 Mpa pentru armarea punctelor principale ale structurii de siguranță și a caroseriei, precum și oțel 1470 Mpa pentru armarea plafonului.

Japonezii noteaază și faptul că aripile frontale și capota motorului sunt realizate din aluminiu și că au dezvoltat special o nouă tehnologie cu laser pentru acestea, pe lângă sudarea cu laser deja existentă și utilizarea adezivilor speciali pentru îmbinarea structurii. Capota motor prezintă la interior o armare transversală între cele două încuietori pentru a permite o rigiditate menită să suprime vibrațiile cauzate în mod normal de turbulența aerului la viteze mari.

Suspensia față este de tip MacPherson, în timp ce suspensia spate este cu brațe duble, iar niponii afirmă că au optimizat răspunsul la accelerație, la frânare și la direcție pentru un comportament mai dinamic.

Indiferent de varianta de motorizare, noul Lexus NX are o caroserie de 4.660 milimetri lungime, 1.865 de milimetri lățime și 1.640 de milimetri înălțime. Este cu 20 mm mai lung și mai lat decât predecesorul său, pe când înălțimea a crescut cu cinci milimetri. Ampatamentul a crescut cu 30 de milimetri, totalizând 2.690 mm, în timp ce ecartamentul față a fost și el majorat cu 30 mm, totalizând 1.605 mm. În cazul punții spate, ecartamentul a crescut cu 59 mm față de predecesor, totalizând 1.639 mm. Consola față a crescut la 1.007 mm, deci cu șapte milimetri în plus față de predecesor, în timp ce consola spate a fost micșorată cu 17 mm, ajungând la 963 de milimetri.

În timp ce pe piața din Rusia Lexus NX va fi oferit și în două variante exclusiv cu motoare cu ardere internă, clienții din restul lumii vor alege între un hibrid și un hibrid plug-in. Ambele au un motor cu ardere internă de 2,5 litri în standard și o transmisie hibridă transaxle. Bateria este Litiu-Ion pentru ambele variante, însă are capacități diferite, iar modelul hibrid poate fi cumpărat cu tracțiune față sau tracțiune integrală, pe când hibridul plug-in vine în standard cu tracțiune integrală.

Așadar, varianta hibridă a lui Lexus NX se va numi 350h și va oferi o putere maximă a sistemului de 242 de cai-putere, în timp ce hibridul plug-in se va numi 450h+ și asigură o putere totală a sistemului de 306 cai-putere. Indiferent că este o versiune hibridă cu tracțiune față sau intregrală, Lexus NX 350h va putea să tracteze 1.500 de kilograme. În raport cu modelul actual, noua generație vine cu 22% mai multă putere și un timp 0-100 km/h redus cu 15%, adică la 7,7 secunde, în timp ce emisiile de CO2 au fost reduse cu 10 procente.

Primul hibrid plug-in de la Lexus

NX 450h+ este primul hibrid plug-in oferit de marca premium din Japonia și prezintă o baterie Litiu-Ion de 18,1 kWh. Accelerează de la 0 la 100 km/h în puțin peste șase secunde, în timp ce emisiile de CO2 în ciclul combinat WLTP sunt sub 40 de grame pe kilometru, corespondente unui consum de 3,0 litri la sută. Autonomia sa în modul 100% electric este de 63 de kilometri, iar conducerea complet electrică poate fi efectuată la viteze de până la 135 km/h. NX 450h+ are un sistem de propulsie care încarcă acumulatorii din mers, despre care Lexus afirmă că este cu până la 20% mai bun decât cele are concurenților din segment.

Indiferent că aleg un NX hibrid sau hibrid plug-in, clienții nu pierd nici măcar un litru din capacitatea portbagajului și nici spațiul de sub podeaua acestuia – cu o capacitate de 21 de litri pentru modelul PHEV, deci numai bun pentru găzduirea cablurilor de încărcare și a altor obiecte mici, dar utile. Capacitatea rezervorului de carburant este de 55 de litri, fiind gândit pentru a permite călătorii pe distanțe lungi fără realimentări dese cu carburant.

Pe lângă actualizările în materie de design și motorizări, noua generație a lui Lexus NX vine cu mai multă tehnologie ca niciodată. Avem un nou sistem multimedia – ce integrează inclusiv un asistent vocal (operat prin comanda 'Hey Lexus'), ecran multimedia de 14 inchi diagonală pentru echipările superioare, integrare Apple CarPlay fără fir, precum și aplicația Lexus Link ce poate activa de la distanță anumite funcții, cum ar fi pornirea aerului condiționat înainte de sosirea la vehicul și prestabilirea unei temperaturi la bord.

Noua generație a lui Lexus NX va ajunge în showroom-uri la începutul anului 2022, însă lansarea efectivă în Europa este programată în ultimul trimestru al acestui an, când se deschid și listele de comenzi.

Prima generație a lui Lexus NX a fost lansată în 2014 și a atras peste 170.000 de clienți, dintre care majoritatea au fost noi pentru aceast marcă și a adus creșteri semnificative în Europa pentru producătorul premium nipon.

Adaugă un comentariu