O apariţie exotică pe străzile din România – Volvo TP21

Foarte multe maşinării extreme au apărut pe lume doar pentru că fost nevoie de ele ca suport pentru armată, iar versiunea suedeză a unui 4×4 uşor are o origine complicată, fiind rezultatul unui mix dintre o limuzină de taxi şi o mecanică de camion.

Construit într-o serie limitată la circa 720 de exemplare, Volvo TP21, cunoscut mai uşor drept „Sugga’ este o apariţie exotică, iar existenţa unuia chiar în România ne-a stârnit curiozitatea de a-l cunoaşte în detaliu.

Caroseria solidă este uşor bizară din punct de vedere stilistic, jumătatea provenită din maşina de taxi a anilor 50 (Volvo PV831) fiind rotunjită, în timp ce partea frontală de camion este pătrăţoasă şi deloc rafinată ca detalii. Forma aceasta a fost şi motivul pentru care TP21 a ajuns să se cheme „Suggan’, cuvânt care în suedeză înseamnă „scroafa’.

Iniţialele TP înseamnă Terräng Personvagn – maşină de teren pentru persoane, fapt pentru care Sugga poate fi considerat un strămoş al acutalelor SUV-uri care, dacă ne raportăm strict la latura de off-roader, se pare că nu au respectat nimc din reţeta suedeză.

Interiorul este surprinzător de spaţios, iar principalii beneficiari ai confortului sunt pasagerii locurilor din spate, cel mai probabil aceştia fiind ofiţeri de rang înalt. Confortul este asigurat de o erotermă de încălzire care trimite aerul cald şi către spate, iar pentru zilele călduroase de vară, parbrizul se poate rabata în sus. Exemplarul nostru a întrat în serviciul armatei suedeze în august 1957 către o unitate numită Gotta, ce avea în componenţă o subumitate antiaeriană. Citește mai mult pe 4x4adventure.ro.

taguri
Adaugă un comentariu