Mazda MX-30: SUV citadin electric cu autonomie de 200 km (VIDEO)

Mazda intră în hora electricelor cu MX-30, un SUV  autonomie electrică de 200 km cu design inspirat, printre altele, și de RX-8.

Citește și:

Noua Mazda3 echipată cu motorul Skyactiv-X este disponibilă în România

De ce și-a cumpărat fondatorul Koenigsegg o Mazda din 1992

Intențiile Mazda de a crea o gamă de vehicule electrice erau cunoscute încă de anul trecut, însă japonezii au ținut foarte bine secretul ascuns până acum. Abia în vara acestui an am aflat când anume va debuta primul astfel de model al producătorului, și ce rol joacă parteneriatul cu Toyota în planul de electrificare.

Iar Mazda tocmai ne-a făcut cunoștință, în cadrul Salonului Auto de la Tokyo, cu primul său autovehicul de serie alimentat cu baterii. Acesta se numește MX-30 și este un SUV compact îmbrăcat în linii de design Kodo, care stă pe o platformă derivată din Skyactiv, numită e-Skyactiv. Similitudinile cu CX-30 ale electricului MX-30 nu se rezumă doar la nume, ambele modele având dimensiuni identice: 4,4 metri lungime, 1,8 metri lățime și un ampatament de 2,6 metri.

Mazda MX-30 are un motor electric cu 105 kW (143 CP) și cuplu motor de 265 Nm, alimentat de o baterie cu capacitate de 35,5 kWh, ceea ce conferă SUV-ului citadin o autonomie de 200 de kilometri, calculată după standardul WLTP. Bateria poate fi încărcată și la prize AC de 6,6 kW, dar suportă și încărcare la prize rapide (cu putere de până la 50 kW). În cazul încărcării la priză rapidă, electrica de la Mazda necesită circa 40 de minute pentru a-și încărca bateria în proporție de 80%. Pentru cei care autonomia de 200 de kilometri este insuficientă pentru utilizarea zilnică, Mazda va propune cel mai probabil o versiune cu range-extender care va dispune de un motor rotativ pentru alimentare din mers a bateriei.

În materie de design, Mazda MX-30 poartă liniile limbajului Kodo, așa cum le-am văzut deja exprimate pe noile Mazda 3 și pe CX-30. Un element distinctiv de design al electricei Mazda îl reprezintă portierele spate, al căror deschidere este similar cu ceea ce oferea RX-8. La interior, MX-30 se remarcă printr-un instrumentar de bord cu elemente digitale dar și analogice; consola „plutitoare' scapă de butoanele clasice, care au fost înlocuite cu un ecran tactil.

Mazda MX-30 poate fi deja comandat în anumite țări europene și va ajunge la dealerii europeni (inclusiv în România) în a doua jumătate a anului viitor.

Adaugă un comentariu