Mercedes-Benz GLE: Schimbare de look pentru noua generație!

Mercedes-Benz GLE a primit o nouă generație cu doar două săptămâni înainte de Salonul Auto de la Paris.

Noul GLE vine cu mai multe premiere în clasa sa, precum și cu cel mai bun coeficient aerodinamic al clasei, de 0.29, o îmbunătățire față de predecesorul model, care avea un Cd de 0.32. Debutul comercial al lui GLE va avea loc în prima parte a lui 2019, dar până atunci îl vom vedea pe viu la Paris. Prețurile sale vor fi anunțate în ultima parte a toamnei lui 2018.

Citește și:

Programul Rabla primește o suplimentare de buget

Toyota va rechema în service un milion de mașini

Mercedes Vision Urbanetic: cum arată taxiul autonom al viitorului

Ministrul Mediului oferă noi detalii despre noua taxă auto

BMW X2 M35i aduce cel mai puternic motor cu patru cilindri în linie al mărcii

Simone Tempestini este campion CNRD 2018

 

Mercedes-Benz a anunțat o singură motorizare la momentul prezentării lui GLE, anume varianta 450 4Matic. Aceasta implică un motor cu șase cilindri în linie alimentat cu benzină și susținut de un sistem mild-hybrid de 48V. Motorul cu ardere internă asigură 367 CP și 500 Nm, iar motorul electric îl susține în diferite situații cu 250 Nm și 22 CP. Motorul electric joacă și rol de alternator și demaror în această ecuație.

Oficialii companiei au precizat deja că vor urma și variante diesel, urmate de un hibrid plug-in care se va mândri cu o autonomie ieșită din comun. La fel ca motoarele alimentate cu benzină, diesel-urile din gamă sunt tot cu șase cilindri în linie și cu asistență hibridă. Unica transmisie din ofertă este o cutie de viteze automată 9G-Tronic cu nouă trepte.

Variantele cu patru cilindri în linie ale lui Mercedes-Benz GLE vor beneficia de un sistem de tracțiune integrală 4Matic cu o cutie de transfer care împarte cuplul în proporția fixă de 50:50 între punți, iar roțile care derapează vor fi frânate. Între timp, celelalte motoare din gama GLE vor avea o cutie de transfer cu ambreiaj multi-disc controlat electronic pentru a asigura un transfer variabil al cuplului între punți.

Sistemul de tracțiune integrală 4Matic este disponibil pentru prima dată împreună cu o configurație complet variabilă în materie de distribuție a cuplului motor, iar Mercedes-Benz afirmă că distribuția cuplului între puțin este între 0 și 100%, indiferent de varianta de motorizare – însă doar pentru motoarele cu șase și opt cilindri, respectiv pentru hibrid. Pachetul opțional de off-road permite folosirea acestei funcții și în compania unui reductor, ceea ce îl va face pe GLE mai capabil pe teren accidentat decât erau predecesorii săi. Reductorul este și el reproiectat și permite o blocare de până la 100%.

Pentru prima dată în această gamă, GLE va fi oferit și într-o variantă cu șapte locuri, cel de-al treilea rând de scaune fiind disponibil la cerere. În același departament, este oferită opțional o banchetă spate cu locuri reglabile electric pe șase direcții, o premieră în segment.

Premiera absolută în industrie adusă de noul Mercedes-Benz GLE este o suspensie activă numită E-Active Body Control. Aceasta este bazată pe un sistem electric de 48V și are o configurație hidropneumatică.

Suspensia pneumatică este și ea reproiectată, dar sistemul E-Active Body Control prezintă posibilitatea reglării individuale a amortizării pentru fiecare roată în parte, ceea ce aduce posibilitatea eliminării tangajului și a ruliului caroseriei. Ni se promite un nou nivel de confort și un plus de sportivitate într-un regim de conducere dinamic.

Caroseria lui GLE a crescut odată cu noua generație, iar ampatamentul a beneficiat cel mai mult de pe urma schimbărilor. Vorbim despre 80 de milimetri în plus, totalizând 2.995 milimetri. Astfel, a crescut atât spațiul pentru picioarele ocupanților locurilor din spate, cât și volumul portbagajului.

Sistemele de asistență a șoferului au fost îmbunătățite, iar sistemul de tempomat activ Distronic poate să recunoască o coadă care se va forma în față și care ar putea să surprindă șoferul, așa că inginerii i-au adăugat o funcție de reducere a vitezei pentru a preveni frânarea bruscă în aceste situații. Odată ajuns într-o coloană, GLE are Active Stop-and-Go Assist, care îi permite șoferului să nu fie nevoit să mențină banda și să pornească și să oprească de fiecare dată când se întâmplă acest lucru în coloana de mașini din fața sa.

Mai multe echipamente de asistență a șoferului au fost integrate în gama GLE, inclusiv unul care monitorizează unghiul mort când mașina staționează și șoferul dorește să intre în trafic sau să deschidă ușa, precum și un sistem de asistență la manevrarea unei remorci.

Modificarea montanților A adus mai mult spațiu și pentru cei care stau pe locurile din față ale lui Mercedes-Benz GLE. Portbagajul are un volum de 825 de litri, dar acesta poate să crească până la 2.055 litri prin plierea banchetei fracționate 40:20:40.

Interiorul se bucură de sistemul MBUX și de o schimbare completă a aspectului, așa cum s-a întâmplat cu exteriorul. Încă din standard, Mercedes-Benz GLE are două ecrane de 31.2 centimetri diagonală pentru ceasurile de bord și pentru unitatea multimedia. Există patru moduri de afișaj ale ceasurilor de bord: Modern Classic, Sport, Progressive și Discreet.

Sistemul MBUX opțional vine cu o funcție specială care poate să identifice dacă mâna care se apropie de ecranul tactil este a șoferului sau a pasagerului din dreapta, ceea ce înseamnă că sistemul va ști din prima dacă cel care va dori să facă un reglaj dorește să modifice setările pentru șofer sau pentru pasagerul din dreapta. Sistemul de head-up-display are o rezoluție mai bună, de 720×240 pixeli, iar imaginea afișată este pe o zonă de 45×15 centimetri de pe parbriz.

Adaugă un comentariu