Românii și mersul pe bicicletă – De ce ne ferim să circulăm pe două roți?

Doar 5,3% dintre români aleg constant mersul pe bicicletă ca mijloc de transport, înspre birou sau școală. Descoperirea a fost făcută printr-un studiu realizat în perioada noiembrie 2018 – ianuarie 2019, de către două ONG-uri. Cu adevărat interesante (și relevante) sunt motivele concrete pentru care românii se feresc de mersul pe bicicletă.

Sondajul de opinie, realizat pe un eșantion de 1010 respondenți, este rezultatul colaborării dintre ONG-urile ADR-SE (Agenția pentru Dezvoltare Regională a Regiunii de Dezvoltare Sud-Est) și OPTAR (Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România).

Studiul a dezvăluit că mașina personală este mijlocul preferat al celor mai mulți cetățeni. 50,6% din populație se deplasează astfel în mod constant. Transportul public este a doua cea mai populară opțiune, pentru care optează 32,4% dintre români. 10,4% dintre oameni aleg să meargă pe jos, mare parte din timp, iar numai 5,3% preferă mersul pe bicicletă în defavoarea altor mijloace.

Majoritatea celor care se deplasează cu bicicleta la birou sau la școală sunt bărbați din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 30 și 44 de ani.

Mersul pe bicicletă – de ce îl evită românii?

Principala întrebare este: de ce ne confruntăm cu un procentaj atât de scăzut, în ceea ce privește mersul pe bicicletă? De ce se feresc românii de acest mijloc de transport?

  • Dintre respondenții care au recunoscut că nu se deplasează astfel, majoritatea (20,2%) spun că pur și simplu nu știu să meargă pe bicicletă, iar 17,3% nu au această posibilitate, pentru că nu dețin o bicicletă.
  • 10,9% dintre respondenți refuză acest mijloc de transport pentru că nu există piste special amenajate pentru biciclete în localitățile lor.
  • 9% evită mersul pe bicicletă pentru că se tem de posibilitatea de a fi accidentați.
  • 8,9% susțin că au probleme de sănătate care nu le permit să depună efortul de a pedala.
  • 6,6% indică starea proastă a drumurilor publice ca principal motiv pentru care preferă orice alt mijloc de transport.
  • 6% dintre români se consideră prea bătrâni pentru a mai pedala.
  • 5,1% evită mersul pe bicicletă din cauză că timpul nu le-ar permite acest lucru.
  • 2,6% nu au unde să își parcheze bicicleta, odată ajunși la destinație, motiv pentru care preferă să nu o încalece deloc.
  • 2,5% spun că nu au nevoie de bicicletă, preferând să meargă pe jos.
  • 2,2% evită să intre cu bicicleta în trafic din cauza șoferilor agresivi, ostili față de bicicliști.

Mersul pe bicicletă – cu ce probleme se confruntă bicicliștii?

 

Citește și:

Parcarea laterală este reinventată prin acest truc

Diferența dintre a frâna CU ABS și FĂRĂ ABS

Examen auto – Cum obții permisul de conducere, pentru fiecare categorie în parte

O Dacia mătură tot ce îi stă în cale

ABS, TSI, ESP – Ce înseamnă aceste prescurtări

 

În ceea privește românii care se deplasează cu bicicleta înspre birou sau școală, principalele dificultăți cu care se confruntă aceștia sunt:

  • lipsa marcajelor pentru biciclete (77,4%);
  • agresivitatea șoferilor față de bicicliști (62,4%);
  • obstacole pe pistă (gropi, stâlpi, tomberoane etc.) (51,4%);
  • starea necorespunzătoare a pistelor pentru biciclete (49,2%);
  • mașini parcate pe pistele pentru biciclete (49,1%);
  • dificultăți în traversarea intersecțiilor (45,8%).

Sondajul de opinie a fost realizat în cadrul proiectului „Dezvoltarea parteneriatului dintre ONG-uri şi administraţie pentru promovarea modalităţilor durabile de transport în interiorul localităţilor’, o inițiativă de a populariza în rândul românilor mersul pe bicicletă zilnic. Întreg raportul poate fi lecturat aici.

Dezavantajul semnalat de 5,1% dintre respondenți, acela că timpul nu le permite să pedaleze până la serviciu ori școală, a fost soluționat de un român stabilit în Italia. Pentru a se deplasa mai rapid în trafic, bărbatul și-a modificat bicicleta, astfel încât să poată atinge o viteză de până la 60 km/h. Autoritățile nu au fost încântate de ingeniozitatea lui.

 

Sursa foto: pixnio.com

Adaugă un comentariu