Nasser Al-Attiyah: a treia victorie la Dakar

Nasser Al-Attiyah (Nasser Salih Nasser Abdullah Al-Attiyah) câștigă și ediția din acest an a celui mai cunoscut raliu din lume. Qatarianul și-a asigurat victoria de la Dakar la volanul unei Toyota Hilux.

Citește și…

Accidentele rutiere: pierderi enorme pentru statul român

VIDEO: Ce scrie pe airbag-urile Dacia

Mick Schumacher a semnat cu Ferrari

De ce șoselele nu crapă de frig în țările dezvoltate

Ce mașină conduce Cristi Borcea după ce a a ieșit din închisoare

Record mondial: cum arată cea mai lungă mașină construită vreodată

Românii nu învață pentru examenul auto

VIDEO: Șoferul unui Logan plătește scump o depășire prin dreapta

 

Încă din 2009, Raliul Dakar se desfășoară în America de Sud, iar ediția din 2019 a marcat 41 de ani de existența pentru cea mai dură competiție de rally raid din lume.

În acest an, competiția s-a desfășurat în exclusiv în Peru, iar pilotul din Qatar s-a impus pe parcursul traseului lung de 5.598 de kilometri, terminând cu cel mai bun timp după 12 zile de competiție și 3.094 de kilometri de probe speciale.

Anul acesta, campionul a participat alături de Toyota Gazoo Racing. Mașina pregătită de japonezi este propulsată de un motor V8 aspirat, alimentat cu benzină, amplasat în spatele punții față, dar care a fost dotat cu un regulator de admisie a aerului de 37 de mm, pentru a putea concura împotriva mașinilor cu motoare turbo-diesel.

Pilotul din Qatar a câștigat prestigiosul titlu și în 2011 alături de Volkswagen, dar și în 2015, când concura pentru Mini.

De asemenea, Nasser Al-Attiyah a câștigat două ediții ale Campionatului Mondial de Raliuri-2 (WRC2) în 2014 și în 2015, la volanul unui Ford Fiesta RRC.

Dar condusul nu este singurul talent al qatarianului. Acesta a participat la trei ediții ale Jocurilor Olimpice (2004, 2008 și 2012) la tir sportiv, proba talere, unde a câștigat medalia de bronz în 2012.

Pe podiumul ediției cu numărul 40 a Raliului Dakar s-au clasat Nami Roma (Mini) – locul 2 și Sebastien Loeb (PH Sport) – locul 3.

Singurul român care a participat la această ediție este Emanuel “Mani” Gyenes (clasa Moto), dar care a fost nevoit să abandoneze din pricina unui accident.

Adaugă un comentariu