Noua taxă de poluare va fi gata la finalul anului 2018

Această vară ar fi trebuit să ne aducă noua taxă de poluare. Autoritățile nu au reușit să finalizeze calculele și prognozele, așa că au amânat din nou debutul acesteia.

ICCJ: Taxa de poluare va fi returnată cu dobândă fiscală

Mergi cu mașina la Budapesta? Riști o amendă de 500 de euro!

Timbrul de mediu ar putea fi înlocuit cu o taxă auto de intrare în orașe și stickere colorate

Studiu – 9 din 10 mașini diesel depășesc limite de poluare din UE

De data aceasta, Ministrul Mediului își dorește ca noua taxă de poluare să fie incontestabilă și fără căi de atac. Din acest motiv, durează ceva mai mult timp elaborarea acesteia. Cel puțin, asta susține Grațiela Gavrilescu într-o conferință derulată astăzi pentru prezentarea rezultatelor Ministerului Mediului din prima jumătate a acestui an.

Până la finalul lui 2018, Ministrul Mediului ne promite că noua taxă de poluare îi va sancționa pe cei care poluează și va fi corectă față de ceilalți posesori de automobile. Evident, acest lucru este greu de cuantificat prin exemple și prin cifre, așa că nu ne rămâne decât să așteptăm finalul anului pentru a afla noua formulă de calcul.

Taxa auto a fost scoasă în februarie 2017, mișcarea fiind sărbătorită cu surle și trâmbițe de actuala coaliție de guvernământ. Măsura a fost prezentată drept un mare beneficiu pentru cetățeni și toată lumea avea senzația că nu vom mai avea o altă taxă similară.

Între timp, guvernul s-a răzgândit și a fost anunțată altă taxă de poluare în vara lui 2017. Pe atunci, era vorba doar despre intenția unei noi taxe, dar acum avem și semne concrete că va exista noua taxă de poluare în România până la finalul lui 2018. S-ar putea să avem atunci doar o formulă de calcul, nu și o taxă propriu-zisă.

A crescut termenul în care poți plăti jumătate din minimul unei amenzi

România va avea un drum expres izolat în câmpie

Doar în România! Pod surpat la cinci zile de la inaugurare

Ai nevoie de permis pentru trotinetele electrice?

Ar fi corect față de cetățeni ca aceasta să fie doar anunțată la momentul respectiv și să existe un răgaz în care cetățenii să poate tranzacționa în continuare liberi autoturisme și abia apoi să fie taxați cei care poluează. Nu de alta, dar norma de poluare nu a mai fost un criteriu determinant pentru românii care aleg o mașină, iar noua taxă de poluare le va strica socotelile multora.

    Gigi says:

    Orice taxa de poluare bazata doar pe faptul ca detii o masina poluanta este aberanta, nedreapta si ilegala, fiind de fapt un impozit pe proprietate.
    Nici o masina din lume, fie ea si non-euro, nu polueaza absolut deloc daca sta pe loc, nepornita.
    Singura taxa corecta si legala, care taxeaza cu adevarat poluarea, ar fi una introdusa in pretul combustibilului, fiindca nu poti polua daca nu arzi combustibil, si poluezi cu atat mai mult cu cat arzi mai mult combustibil.

    banet66 says:

    Orice taxa care nu ia in considerare unitatea de masura a noxelor (g/Km) fost, este si va fi discriminatorie! O masina care circula 100 de km pe luna nu polueaza, indiferent de norma de poluare, la fel cu una care circula 10000 de km!!!

Adaugă un comentariu