Noul Mercedes-Benz Clasa A: THE BEST… OR NOTHING

NOUA CLASA A ESTE SUPERIMPORTANTĂ PENTRU MERCEDES, fiind nu doar motorul creșterii din ultimii ani a mărcii, ci și factorul de diversificare ce a permis întinerirea bazei de clienți.

Împreună cu Clasa B, CLA și GLA, Clasa A are vânzări anuale de peste jumătate de milion de unități, pe unele piețe fiind principalul model al gamei cu stea în frunte.

În ciuda succesului său, Clasa A nu a fost lipsită de probleme, iar inginerii au lucrat la eliminarea acestora, punct cu punct. Cea mai importantă critică a fost legată de confort și spiritul practic. Accesul la locurile din spate la generația actuală este o tortură, la fel ca și spațiul pe banchetă. Nu și la noul model. Portierele sunt mai largi și, chiar dacă linia caroseriei este la fel de aplecată, în spate stau acum fără probleme și persoane de doi metri. În cifre absolute, asta înseamnă 35 mm mai mult la coate în față, 36 mm în spate. Nouă milimetri mai mult spațiu la umeri în față, 22 mm în spate. Șapte milimetri în plus la cap pentru pasagerii din față, 8 mm pentru cei din spate. Pare puțin, dar se simte ca o jumătate de clasă diferență.

O altă critică majoră: portbagajul. Clasa A actuală pune probleme la încărcarea unui cărucior de copii, blocurile optice din spate restricționând accesul la spațiul de bagaje. Noua Clasă A a primit blocuri optice divizate – o alegere scumpă, dar care permite creșterea lățimii hayonului cu aproximativ 20 de centimetri. În același timp, volumul portbagajului a crescut cu 29 l, la un total de 370 de litri. Acum încap aici șase lăzi de bere, cu două mai mult decât înainte. Contra cost, bancheta poate fi configurată cu spătar cu înclinare reglabilă și fracționare 40:20:40. Altă viață.

O experiență cu totul nouă îi așteaptă și pe ocupanții locurilor din față. Un asemenea cockpit nu mai există în această clasă, chiar și luxoasa Clasă S este pusă în umbră. Nu există instrumente clasice, planșa de bord afișează totul pe două ecrane LCD. Standard, acestea au diagonala de șapte inchi, opțional putându-se configura ecrane de până la 10,25 inchi. Planșa de bord este acoperită cu materiale moi, calitatea fabricației este foarte bună, după cum am putut vedea încă de la modelele de preserie. |ntregul cockpit arată atât de modern, încât rivalele Audi A3 și BMW Seria 1 arată brusc demodate.

Diferența majoră o face însă logica de operare. Sigur, există clasicul touchpad (cu o funcționare îmbunătățită, însă), dar noutatea este controlul vocal prin limbaj natural, pe care Mercedes l-a dezvoltat in-house. Un „Hei, Mercedes, mi-au înghețat picioarele“ determină reglarea promptă a temperaturii, în timp ce „Îmi e foame“ activează navigația, cu sugestii pentru cele mai apropiate restaurante. Asta-i tot? Nu, clar nu.

Chiar dacă Mercedes a cizelat suspensia Clasei A odată cu faceliftul anterior, tot a simțit nevoia să mai îmbunătățească acest aspect odată cu noua generație. Trenul de rulare, cu două opțiuni de suspensie pentru puntea spate, va fi mai confortabil, în timp ce interiorul a fost insonorizat suplimentar, rezultând o reducere a zgomotului interior cu 3 dB. Sună puțin, dar asta înseamnă o reducere la jumătate; practic, un nivel demn de clasa medie.

La lansare, trei motorizări vor fi disponibile pentru noul Mercedes-Benz Clasa A: versiunea A 200 dispune de o nouă unitate pe benzină de 1,4 litri/163 CP, cu dezactivarea cilindrilor. La fel de nouă este motorizarea de 2,0 l/224 CP a lui A 250, ambele unități pe benzină fiind dotate cu filtre de particule. Pentru fanii diesel, o nouă motorizare de 1,5 litri/116 CP va pune în mișcare versiunea A 180 D.

Adaugă un comentariu