Schimbări pe DN2: Un segment va avea circulație 2+1

Autoritățile vor face câteva schimbări pe DN2, unul dintre cele mai periculoase drumuri ale țării dacă judecăm după numărul de accidente grave și consecințele acestora.

Pe lângă introducerea unui parapet cu cabluri care a fost testat timp de un an în zona Afumați, pe DN2 vor fi introduse sectoare cu circulație alternativă 2+1. Primul asemenea tronson va avea o lungime de aproximativ nouă kilometri și nu va avea un parapet de separare, ci doar un spațiu liber lat de un metru între sensuri.

În cazul în care ați uitat, vă reamintim faptul că DN2 are doar o bandă pe sens și un acostament mai lat decât în mod uzual, ceea ce duce la circularea pe patru benzi, în ciuda faptului că acesta nu sunt proiectate și gândite pentru a fi utilizate în acest sens. Problema este că DN2 nu este suficient de lat pentru a putea permite un sistem 2+1 alternativ pe întreaga lungime și nici nu se poate vorbi despre patru benzi în total pentru ruta E85.

Practic, va fi încercat un proiect pilot în zona dintre ieșirea din localitatea Sinești din Județul Ialomița și intrarea în localitatea Movilița, unde va fi probat un sistem de circulație 2+1 alternativ.

Lipsește doar un metru din lățimea drumului pentru a fi posibilă transformarea completă a DN2, dar știm cu toții cât de mult ar putea să dureze procesul de construcție, nu înainte de licitațiile premergătoare acestuia și eventualele contestații și obligatoriile studii de fezabilitate.

Sistemul de circulație 2+1 alternativ este utilizat în mai multe state ale lumii pe diferite drumuri. Acesta permite circulația pe trei benzi, iar banda din mijloc este folosită doar pentru depășiri, dar în mod alternativ pentru fiecare dintre cele două sensuri de mers. Alternanța dintre benzile pe care s-ar permite depășirea ar fi făcută la fiecare 1.2 până la trei kilometri, titrează HotNews citând informații comunicate de CNAIR și comentate de Asociația Pro Infrastructura.

Cei de la Pro Infrastrutura afirmă că soluția gândită pentru DN2 tot nu ar fi ideală, deși ar fi mai bună decât actuala variantă, deoarece segmentului i-ar lipsi un parapet. Fără acesta, șoferii nu ar fi apărați de riscurile la care sunt supuși și astăzi, care merg de la neatenția și graba unor alți conducători auto, până la adormirea la volan și depășirea în loc nepermis.

Cât despre parapetul cu cabluri testat de CNAIR, acesta are avantajul de a putea fi instalat pe o secțiune îngustă a drumului și de a reduce accidentele grave, dar necesită înlocuirea stâlpilor despărțitori după fiecare accident și are probleme de vizibilitate redusă și diverse dificultăți de întreținere. Acestea aduc costuri mai ridicate de exploatare. Însă, CNAIR experimentează și cu un alt tip de parapet, pe bază de role, care ar avea anumite avantaje în raport cu cele existente, dar ar veni la un preț și mai ridicat.

Sistemul 2+1 implică o lățime a benzii de 3,25 metri pentru fiecare dintre cele două benzi și de 3,75 metri pentru sensul cu o bandă pe sens.

Citește și:

Noul Volkswagen Passat

Nu mai plătim taxă de pod când mergem la mare

Cât costă la noi cea mai puternică Dacie din istorie!

Camerele CNAIR, folosite în regim de radar? Răspunsul oficial al instituției

Sursă foto

Adaugă un comentariu

Cauta masina