Cât vor plăti pentru RCA șoferii cu risc ridicat de accident

Consiliul Autorităţii de Supraveghere Financiară a aprobat valoarea factorului „N’ stabilită de Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR). Acesta a fost stabilit la 1,36, astfel încât șoferii cu risc ridicat de accident vor fi taxați cu acest coeficient la plata poliței RCA.

Valoarea factorului „N’ de 1,36 arată că o persoană care primește de la cel puțin trei asigurători diferiți oferte ale căror prime de asigurare RCA sunt mai mari cu 36% față de tariful de referință aferent segmentului de risc din care face parte, este încadrată în categoria asiguraților cu risc ridicat și poate să solicite BAAR o ofertă pentru încheierea unui contract RCA. Asigurații cu risc ridicat vor primi de la BAAR o ofertă al cărei preț va fi calculat prin înmulțirea tarifului de referință cu 1,36 şi cu coeficientul aferent clasei de Bonus/Malus.

Citește și

Cea mai tare explicație! De ce nu suportă CTP geamurile electrice la mașini

UIMITOR! Cum își bat joc românii de mașinile altora: „Situații incredibile pe care NU LE-AM CREZUT POSIBILE’

VIDEO – Cine este motociclistul care a bătut trei bărbaţi aflaţi într-un BMW, după ce l-au şicanat în trafic

Dacă îl vezi în această mașină, n-o să-ți vină să crezi că e chiar premierul României!

BAAR a utilizat în calculul factorului “N” datele anonimizate (rezultate din procesul de determinare al tarifului de referință) transmise de ASF, respectiv:
– prima de risc la nivelul fiecărui asigurător RCA, precum și prima de risc din tariful de referință, pentru fiecare segment de risc utilizat în raportul privind determinarea tarifelor de referință pentru asigurarea RCA.

– primele comerciale practicate efectiv pentru asigurările RCA de către asigurătorii RCA, aferente polițelor RCA cu durata de 1, 6 și 12 luni și care au avut cel puțin o zi de valabilitate în anul 2016. Valorile primelor comerciale aferente polițelor cu durată sub-anuală au fost transformate în valori echivalente unor prime anuale. De asemenea, valoarea tuturor primelor aferente polițelor selectate care au fost încadrate în alte clase de Bonus-Malus decât B0 au fost transformate în valoarea echivalentă pentru o poliță similară din clasa B0 prin împărțire la coeficientul specific de Bonus-Malus aferent clasei în care a fost încadrată polița respectivă.

BAAR va publica valoarea „factorului N’ pe pagina de internet proprie, prin link poziționat vizibil în pagina de start, în termen de maxim două zile lucrătoare de la data aprobării de către ASF.

În perioada următoare ASF, BAAR și asigurători RCA vor efectua analize periodice de impact, pe datele concrete, reale generate de piața RCA, în vederea evaluării impactului efectiv asupra asiguraților, asupra activității BAAR și asupra funcționării normale a pieței asigurărilor auto obligatorii.

ATENȚIE ȘOFERI! Să nu cumpărați niciodată o mașină adusă din această țară!

Care este prețul litrului de benzină sau motorină înainte de taxe

Se complică examenul pentru permisul auto. O nouă probă pentru viitorii şoferi

Țara cu cea mai ieftină benzină din lume

Adaugă un comentariu