Seat Leon: informații și imagini oficiale cu cea de-a patra generație

Seat Leon își face apariția pe Internet și îmbie cu design elegant și o serie de premiere tehnologice în istoria producătorului iberic. Să vedem ce aduce nou Seat Leon!

Citește și:

SEAT Tarraco: Alături de cei mai buni

SEAT Minimo: cvadriciclul electric căruia îi schimbi bateria în câteva secunde

Seat lansează o trotinetă electrică: eXS

Seat Leon pierde varianta cu trei uși

Sistemul european de alertă: România a reclamat probleme grave la mașini Seat, Suzuki și Toyota

Seat Leon: design, dimensiuni, dotări

După câteva săptămâni bune de tachinări, Seat pune în fața reflectoarelor noul Leon. Estetica celei de-a patra generație a compactei iberice este exprimată prin liniile limbajului de design comun cu modelele lansate recent (ex: Tarraco). Gusturile nu se discută, însă se pot împărtăși fără grijă (așteptăm părerile voastre în rubrica de comentarii), iar noi zicem că ne place mult cum arată partea din spate a mașinii, cu banda luminoasă LED care unește blocurile optice. Tot tehnologie LED folosesc și semnalizatoarele, dar și farurile noului SEAT Leon.

În mod curios, designerii lui Leon nu au ținut neapărat să-l facă mai lat (o abordare des întâlnită în ziua de azi) pentru a-i evidenția eventuale valențe sportive: dimpotrivă, noul Leon este cu 16 milimetri mai lat (și cu 3 milimetri mai puțin înalt). În lungime, însă, a câștigat considerabil: 86 de milimetri în versiune hatchback, respectiv 93 de milimetri în versiune break.

Leon este, deci, mai lung, însă asta nu se vede în cifrele de spațiu al portbagajului; cel puțin nu la hatchback, care dispune acum de 360 de litri (cu 20 de litri mai puțin ca înainte). Versiunea break, pe de altă parte, se laudă acum cu 617 litri, cu 30 mai mulți decât în cazul generației anterioare.

Designul cu nuanțe minimaliste ale exteriorul este reflectat și la interior: linii simple, abordări angurale și ecrane în loc de butoane. Ecranul central este fie de 8,25 inci, fie de 10 inci și se laudă cu tehnologie Retina. Instrumentarul de bord digital are, ca în cazul rudelor din Grup, o diagonală de 10,25 de inci.

Pe lista de dotări și-au făcut loc, în cazul noului Leon, integrarea Apple CarPlay și Android Auto, controlul vocal și aplicația Seat Connect, prin intermediul celei din urmă utilizatorii putând să verifice diferite informații despre mașină, în timp real.

Noul Leon este descris ca „cel mai sigur Seat produs vreodată’, suita tehnologică de siguranță având în compoziție acum un sistem de condus semiautonom. Spre deosebire de cele văzute în Grupul Volkswagen, acesta poate să facă și ceva în plus: să schimbe banda la o simplă activare a semnalizării.

Ce motorizări primește Seat Leon

Frate de platformă cu Volkswagen Golf 8 și Skoda Octavia, Seat Leon imparte și lista de motorizări cu aceștia. Astfel, la capitolul motoare pe benzină, Leon este oferit în cinci versiuni: 1.0 TSI (90 sau 110 CP), 1.5 TSI (130 sau 150 CP) și 2.0 TSI (cu 190 CP). Gama de motorizări diesel are la bază unitatea 2.0 TDI, oferită cu 115 CP sau 150 CP (ultima poate fi echipată cu DSG și tracțiune integrală 4Drive).

Hibridizarea ajunge și în familia Seat, modelele (cu transmisie automată DSG) 1.0 TSI cu 110 CP, 1.5 TSI cu 130 CP și 1.5 TSI cu 150 CP fiind ajutate de un sistem MHEV (microhibrid) cu baterie de 48 V.

Un exercițiu ceva mai serios este, desigur, hibridul plug-in, botezată eHybrid. Un angrenaj format dintr-un 1.4 TSI și motor electric (alimentat de o baterie cu capacitate de 13 kWh), Leon eHybrid dispune de 204 CP și se laudă cu o autonomie electrică de 60 de kilometri.

Adaugă un comentariu