Suzuki Jimny are o nouă generație: detaliile tehnice ale variantei europene

Suzuki Jimny are o nouă generație odată cu acest an, iar noul model vine după o vreme în care fanii ‘veveriței’ japoneze aveau impresia că o să fie retrasă la pensie fără a mai primi un înlocuitor.

Ei bine, noul Jimny a fost prezentat deja la nivel stilistic, însă nu știam mare lucru despre motorizările sale. Vestea bună este că Suzuki a renunțat la unitatea de 1.3 litri și a înlocuit-o cu un motor de 1.5 litri, care reușește să fie mai ușor în ciuda cilindreei mărite.

Cinci probleme pe care le poți avea vara cu mașina

Potrivit cifrelor oficiale, masa motorului lui Jimny a scăzut cu 15 procente, în timp ce puterea maximă este de 100 CP la 6.000 rpm. Cuplul maxim este de 130 Nm la 4.000 rotații pe minut. Suzuki afirmă că propulsorul este mai eficient și mai puternic pe întreaga plajă de turații, dar că motorul mai mare își face simțit aportul în partea joasă și medie a acesteia.

Scăpăm de mașinile abandonate din București? Iată ce propune un consilier municipal

Transmisia standard este o manuală cu cinci trepte, optimizată pentru noul propulsor. Japonezii promit și aici mai multă eficiență, precum și un feedback mai plăcut la schimbatul treptelor, odată cu reducerea vibrațiilor percepute la bord.

Clienții vor putea comanda și o transmisie automată cu patr utrepte, care promite și ea mai multă eficiență datorită reducerii frecărilor mecanismului său interior. Indiferent de transmisia aleasă, Suzuki Jimny vine cu sistemul Allgrip Pro AWD, care are reductor.

Audi e-tron va fi prima mașină de serie fără oglinzi laterale

Clientul poate să conducă modelul Jimny cu tracțune pe două roți, tracțiune integrală și tracțiune integrală cu reductor. Sistemul de tracțiune integrală se bucură de un diferențial care simulează funcția de alunecare limitată prin frânarea roților care derapează.

La nivel de platformă tehnică, Suzuki Jimny nu s-a schimbat prea mult, dar vine cu mai multă rigiditate torsională. Unghiul de atac este de 37 de grade, pe când unghiul de degajare este de 49 de grade. Înclinarea maximă în rampă este de 28 de grade.

STUDIU: Accidentele cu SUV-uri ucid mai mulți pietoni

Suzuki nu a anunțat încă estimările sale privind accelerația 0-100 km/h, consumul mediu sau alte detalii de acest gen ale noului Jimny. Debutul comercial este programat în ultima parte a anului.

Adaugă un comentariu