Taxa Oxigen: ajutoare de la Primărie pentru bucureștenii cu mașini vechi

Primarul general al Capitalei Gabriela Firea a reiterat propunerea ca Primăria să ajute bucureștenii cu mașini non-Euro, Euro 1 și Euro 2 să-și schimbe autoturismul.

Citește și:

Firea a modificat vinieta Oxigen: care vor fi noile reguli de circulație în București

Cum afli norma de poluare a maşinii tale – înainte să plăteşti o amendă pentru Taxa Oxigen

Taxa Oxigen ne lasă doar cu aer în portofele

Au mai rămas trei luni până când Taxa Oxigen va intra în vigoare, iar proprietarii de mașini mai vechi (atât locuitori ai Bucureștiului cât și cei aflați în tranzit) vor trebui să plătească pentru a accesa anumite zone din Capitală.

În urma aprobării, aceasta ar fi trebuit să înceapă a fi aplicată de la 1 Ianuarie 2020, însă primarul Gabriela Firea a propus amânarea taxării propriu-zise până la 1 Martie, motivând că este nevoie de mai mult timp pentru a informa și conștientiza cetățenii în această privință.

Perioada de trei luni va fi și de testare a aparaturii de verificare a autoturismelor; în această privință, Gabriela Firea a făcut deja o demonstrație a funcționalității sistemului de camere de luat vederi, un experiment postat însă doar pe pagina de Facebook a primarului.

Cât despre rezidenții din centrul Bucureștiului care posedă mașini non-Euro, Euro 1 și Euro 2 (care ar fi interzise de altfel în centrul orașului, în perimetrul ZACA), Gabriela Firea a anunțat că va purta discuții cu fiecare familie în parte pentru a găsi cea mai bună soluție.

„Pentru familiile care au mașini non-Euro, Euro 1 sau 2, care nu mai pot să intre în centru – sunt și unele cazuri sociale – vom discuta cu fiecare familie în parte. Dacă este singura mașină care ajută familia să se deplaseze (…), vom vedea cum putem să sprijinim să facă un buy-back și să schimbe acea mașină, un sprijin concret pentru reînnoirea mașinii,’ a spus Firea într-o discuție cu ziare.com.

Această soluție nu este una nouă, ea fiind menționată chiar și înainte ca Taxa Oxigen să fie aprobată. În ciuda eforturilor de a gestiona în mod corect situația, potențialul discriminatoriu al acestei soluții rămâne; de exemplu, cetățenii din celelalte cartiere ar putea să ceară, la rândul lor, dreptul la un aer mai curat. Iar asta ar însemna ca problemele Taxei Oxigen să se înmulțească exponențial.

Dacă în Septembrie Gabriela Firea menționa și problema poluării care provine de la taxiurile vechi, de data aceasta a fost reiterat doar aspectul rezidenților proprietari de mașini vechi. Am zice că mai există timp până în Martie pentru a rezolva și aceste detalii, însă modul în care a evoluat până acum planul Taxa Oxigen stârnește un val general de scepticism.

Adaugă un comentariu