Vinieta de București – Ce se va întâmpla cu locuitorii din centru și cu taximetriștii

După ce a anunțat că va modifica proiectul legislativ privind vinieta de București, în sensul că legea nu va mai discrimina autoturismele pe baza județului în care sunt înmatriculate, Gabriela Firea vine cu noi detalii. Primarul General al Capitalei a vorbit despre cum îi va afecta această taxă pe taximetriști și pe bucureștenii care locuiesc în centrul orașului.

Ținând cont de faptul că proiectul Primăriei vizează interzicerea accesului în centru a autoturismelor poluante (non euro, euro 1 și euro 2), apare întrebarea: „Ce se va întâmpla cu posesorii de mașini poluante care locuiesc în centrul Bucureștiului?”. Teoretic, dacă măsurile intră în vigoare din ianuarie 2020, aceștia nu vor mai putea conduce deloc.

 

Citește și:

Noul examen medical obligatoriu pentru șoferi: Nu-l treci, nu iei permisul

Poliția nu vrea să știi asta: când poate deveni nul un proces-verbal completat de Poliţia Rutieră

 

Gabriela Firea a anunțat că pregătește un program special adresat acestor cetățeni, pentru a-i sprijini: „Dacă posedă acum un automobil poluant, în zona centrală nu va mai avea acces, iar în restul Bucureștiului va trebui să plătească o vinietă – și nu e ieftină. Dacă acele persoane trăiesc în centru, aici apare problema, pentru că nu vor mai putea pleca de acasă cu mașina și dacă sunt plecați în vacanță, de la 1 ianuarie vor avea o problemă. Special pentru această categorie analizăm includerea rezidenților din zona centrală care sunt proprietarii unor mașini non-Euro într-un program prin care, împreună cu Primăria Capitalei, să fie sprijiniți, dacă nu mai au mașini, să își ia una nepoluantă, daca au una să renunțe la ea și să existe o despăgubire sub formă de vouchere”, a declarat Primarul General, citat de Digi24.

Altă problemă generată de vinieta de București o reprezintă taxiurile poluante. Firea anunță că este în plin proces de a identifica o soluție împreună cu firmele de taximetrie, dar și cu companiile de ridesharing: „Una e să faci un drum, două, în Capitală, cu o masină poluantă, și alta e să faci zeci de curse. Am început dialogul cu firmele care dețin taximetre și cu taximetriști independenți, vrem sa discutăm cu ei și împreună să găsim o soluție ca și taxiurile să se înscrie în această luptă cu poluarea și aglomerația”.

Reamintim faptul că, ieri, Gabriela Firea a anunțat o modificare majoră a proiectului Oxigen. Începând din ianuarie 2020, accesul în centrul Bucureștiului va fi interzis tuturor mașinilor cu grad de poluare non euro, euro 1 și euro 2, indiferent de județul în care sunt înmatriculate, pentru a evita discriminarea.

Proiectul Oxigen se află în dezbatere publică până pe 30 septembrie.

 

Sursa: Digi24 / Sursa foto: Rhys Sherring, via Wikimedia Commons

Adaugă un comentariu