Toyota Yaris Cross: BIG BROTHER

Toyota vine cu o propunere interesantă în segmentul B. Să vedem dacă Yaris Cross bifează toate căsuțele pentru a deveni un bestseller.

În 2021, nu mai e așa de ușor să ai stilul tău, să fi unic și să emani un spirit nou, însă fratele mai musculos a primit o atenție specială din partea niponilor. Nu e greu de înțeles, deoarece noua Toyota Yaris Cross pătrunde într-unul dintre cele mai disputate segmente ale momentului.

Sigur, spiritul lui Yaris este încă prezent în liniile de design, însă mai puțin decât ne așteptam. În același timp, Yaris Cross împrumută câteva elemente din gama SUV mai matură a producătorului. Ne referim la Toyota RAV4 de la care a împrumutat și principiul tehnic de funcționare al sistemului 4×4. În acest sens, puntea din spate este animată exclusiv prin intermediul unui motor electric.
În altă ordine de idei, Yaris Cross este singurul SUV din segment care oferă atât un sistem full hybrid, cât și tracțiune integrală. Sub capotă lucrează deja cunoscutul propulsor aspirat cu trei cilindri care, singur, produce 92 CP. În vecinătatea sa poate fi găsit și motorul electric cu 80 CP care este „legat' la puntea din față.

Toyota Yaris, prima „victimă' a noului Euro NCAP. Cum s-a descurcat

Întreg sistemul hibrid este gestionat prin intermediul unei transmisii automate de tip ECVT ce oferă multiple moduri de condus, printre care și unele dedicate pentru momentele petrecute în afara asfaltului (Trail) sau în condiții de iarnă (Snow).

La interior vei găsi un mix interesant de materiale moi la atingere și plastice de calitate, care au avut parte de o asamblare riguroasă. Îți găsești rapid poziția la volan, iar comenzile sunt ușor de operat și de înțeles. Instrumentarul parțial digital îți oferă întotdeauna informațiile de care ai nevoie și îți lasă ochii să se odihnească prin intermediul graficii simpliste.

La drum, Yaris Cross se simte închegat și te bucură la nivel emoțional prin natura sa fun to drive dată de dimensiunile reduse ale caroseriei. Jantele cu diametrul de 18 inchi au un efect optic plăcut, însă își fac simțită prezența pe drumurile din România. Chiar și așa, SUV-ul nu reușește să devină prea dur în niciun moment. În același timp, garda la sol de 170 mm aduce după sine un ruliu ceva mai mare decât ce întâlnim la Yaris, însă este un lucru normal pentru acest segment.

Toyota Yaris RS: un Yaris agresiv, pentru toate buzunarele

Comutarea dintre electric și termic nu rămâne neobservată. Sunetul motorului cu trei cilindri este destul de aspru la pornire, însă rămâne la un nivel de zgomot acceptabil chiar și atunci când este apăsată pedala de accelerație cu ceva mai mult aplomb. Totuși, vei descoperi rapid că Yaris Cross nu are genele lui GR Yaris și de atunci încolo vei adopta un stil de condus relaxat, mai ales atunci când ai posibilitatea reală de a obține un consum mediu de sub 5 l/100 km. Așa, chiar și rezervorul de 36 de litri este suficient.

Nu la fel de relaxați vor fi pasagerii din spate, pentru care spațiul din zona genunchilor este oarecum limitat. Din fericire, sistemul inteligent 4×4 nu mănâncă foarte mult spațiu din portbagaj, rămânând disponibil un volum de 320 de litri.

Concluzie
În ceea ce privește SUV-urile mici, nu vei găsi în altă parte un pachet mai complet de atât. Pe lângă latura tehnică, Yaris Cross mai iese în evidență prin lista lungă de dotări, dar și cu designul proaspăt. Nu e de mirare că noii clienți au de așteptat mai mult de șase luni după un exemplar.

TOYOTA Yaris Cross 1.5 HYBRID AWD-i

Motor L3 (92 CP/5500 rpm) + două motoare electrice (80+5 CP) • Cilindree 1490 cmc • Putere max. sistem 116 CP • Cuplu max. 120 Nm • Transmisie tracțiune integrală inteligentă/cutie automată ECVT • L/l/h 4180/1765/1590 mm • Masă proprie 1.250-1.270 kg • Volum portbagaj 320 l • 0-100 km/h 11,8 s • Viteză max. 170 km/h • Consum 4,4-5,1 l/100 km (WLTP) •Emisii CO2 101-115 g/km (WLTP) • Preț de la 26.077 de euro (TVA inclusă)

Toyota Yaris Cross: așa arată cel mai mic și mai simpatic SUV din gama niponilor

Adaugă un comentariu