VW ID R se pregătește să înfrunte Iadul Verde

Nemții de la Volkswagen sunt obișnuiți să spulbere orice record cu autoturismul electric special pregătit pentru curse. În iunie 2018, VW ID R a doborât recordul în cadrul cursei de la Pikes Peak, iar acum echipa se pregătește să stabilească un timp fabulos pe temutul circuit Nürburgring Nordschleife.

Înaintea marii provocări, VW ID R a finalizat o serie de teste în tunelul aerodinamic, dar și în condiții reale, pe circuitele franțuzești Le Castekket și Alès. Scopul testelor a fost de a stabili un echilibru perfect al setărilor ce vor fi folosite în timpul rulării pe circuitul nemțesc.

Încercarea de doborâre a recordului pe Nürburgring va avea loc în vară, iar condusul va pica în sarcina pilotului Roman Dumas.

Directorul tehnic al diviziei Volkswagen Motorsport, François-Xavier Demaison, este de părere că “ID. R este cea mai performantă mașină de curse creată vreodată de echipa VW Motorsport. Anul 2019 a adus o serie de îmbunătățiri la bordul mașinii, legate mai ales de sistemul electric de propulsie”.

Citește și:

Cum arăta o plimbare cu mașina prin București în 1993

Mr. Bean își vinde Mercedesul 500E

VIDEO: Autostrada Soarelui arată ca după bombardament!

Un nou sediu RAR a fost inaugurat în Gorj

Românii optează tot mai rar pentru mașini second-hand

Modelele Dacia comercializate în România primesc ediția limitată Techroad

 

Vehiculul de curse are la bordul său mai multe computere performante care au rolul de a optimiza puterea celor două motoare electrice (500 kW – 680 CP) și de a maximiza funcția frânelor regenerative. Toate aceste reglaje constante sunt realizate pentru a permite mașinii să parcurgă cei 20,832 kilometri ai circuitului și de a obține un timp mai bun decât recordul actual: 6:45.90.

Autoturismul care a participat în cursa de la Pikes Peak avea o masă proprie de doar 1.100 kg. Cel mai probabil, și varianta care va încerca doborârea recordului pe Nordschleife va cântări tot atât. Acumulatorii sunt amplasați deasupra punților și funcționează la o tensiune electrică de 850 de volți. Astfel, inginerii au avut nevoie de cabluri speciale cu o izolație ultraperformantă.

O parte din tehnologiile lui VW ID R vor fi folosite și de mașinile electrice de serie dezvoltate pe platforma tehnică Modular Electric Drive Kit (MEB).

Adaugă un comentariu