Dacia Sandero Stepway: Europa de Est, venim!

Iat-o pe Dacia Sandero Stepway cu transmisie CVT. S-a pregătit până acum pentru Vest. I-a ieșit?

Crossoverul românesc impresionează prin design, ținută de drum și confort. Unitatea media are tot ce îți trebuie și e ușor de folosit. Am fi dorit o incisivitate crescută la momentul plecării de pe loc.

Parcă nu se mai simte ca o Dacie! Vorbele acestea aparțin tatălui meu, pe care l-am solicitat pentru a realiza această ședință foto cu noua Dacia Sandero Stepway. Părerea lui este una avizată, deoarece s-a aflat aproape 30 de ani alături de brandul de la Mioveni. Prin mâinile lui au trecut cheile unor mașini ca Dacia 1310, Dacia Solenza și a două modele Dacia Logan.

VIDEO: James May compară noua Dacia Sandero cu o bicicletă de lux

Noua generație utilizează platforma CMF-B și acest lucru se observă repede. Mașina se simte mai compusă, rulează mai confortabil și nu mai are un ruliu atât de însemnat precum generațiile precedente. Noua platformă a permis obținerea unui ampatament de 2604 milimetri, fapt ce se traduce printr-un interior considerabil mai spațios, în speță pentru pasagerii din spate.

Ce este cu adevărat interesant la noua generație este posibilitatea configurării alături de o transmisie CVT, care aduce o serie de avantaje, dar și de dezavantaje față de vechea cutie robotizată Easy-R. Cel mai important avantaj este legat de fluiditate. În cazul unui condus calm, transmisia lucrează imperceptibil și menține turația motorului în zona inferioară pentru a asigura un consum cât mai scăzut. Butonul ECO ajută și mai mult în acest sens. Pe de altă parte, dezavantajul major al acestei versiuni se referă la capitolul performanță. Versiunea cu transmisie manuală realizează sprintul 0-100 km/h cu 2,2 secunde mai repede, în timp ce viteza maximă este mai mare cu 9 km/h.

VIDEO: Dacia Sandero Stepway la testul elanului

 

Sigur, dacă nu te interesează caracterul sportiv al unei mașini, transmisia CVT este ideală pentru tine. Totuși, este păcat, deoarece Sandero Stepway a devenit mult mai agil, în ciuda gărzii la sol generoase de 201 mm. Direcția este suficient de precisă, în timp ce poziția la volan nici că putea fi mai bună. Scaunele sunt acum complet reproiectate, tapițeria este mai fermă, iar mișcările de balans față-spate, întâlnite la genera- ția anterioară, au dispărut complet.

Spiritul practic al mașinii este pus în valoare de micile detalii de la interior. Ne referim aici la suportul de telefon amplasat în dreapta volanului, cârligul retractabil din partea dreaptă a consolei centrale și zonele ample de depozitare. Unitatea media ne-a impresionat îndeosebi prin ușurința de utilizare, prin viteza de reacție, dar și prin includerea sistemelor Apple CarPlay și Android Auto, ambele fiind cu suport wireless.

Sigur, odată cu plusul de tehnologie a crescut și prețul, însă Sandero Stepway este unul dintre puținele modele de pe piață care oferă un pachet tehnologic atât de complet pentru prețul cerut. Listele de așteptare vor fi lungi în vestul Europei.

Dacia Sandero Stepway: Băiatul cu stil european

 

Dacia Sandero Stepway TCe 90 CVT
Motor L3, turbo • Cilindree 999 cmc • Putere max. 90 CP între 4500 și 5000 rpm • Cuplu max. 142 Nm între 1750 și 4500 rpm • Transmisie tracțiune față/cutie automată cu variație continuă (CVT) • L/l/h 4099/1848/1535 mm • Masă proprie 1.122 kg • Portbagaj 328-1.108 l • Volum rezervor 50 l • 0–100 km/h 14,2 s • Viteză max. 163 km/h • Consum 5,8-6,2 l/100 km • Emisii CO2 132-140 g/km • Preț de la 13.450 de euro

VERDICT

Încă de la prima privire înțelegi că noul Sandero Stepway a evoluat enorm de la generația anterioară. Avem un vehicul mai confortabil, mai sigur, mai bine echipat și care se conduce mult mai bine. Faptul că poate fi configurat alături de o transmisie CVT este un mare plus.

Dacia Sandero: Clio cu altă pălărie

 

    Mihai says:

    De ce trei cilindrii si nu 4 . ?? Credeti ca s-a facut mare economie renuntandu-se la un cilindru? Cred ca nu .Cuplul mi se pare prea mic iar GPS-ul e” trantit ”acolo pe bord in loc sa fie incastrat in bord ( nu PE bord), asa cum e la alte marci………. asta e părerea mea. .

Adaugă un comentariu