Test drive: Mazda CX-3 – Caracter puternic în format mic

Cu noul CX-3, niponii de la Mazda intră în segmentul SUV-urilor de clasă mică. Pentru primul test din România am ales dieselul de 1,5 litri cu 105 CP și cutia automată cu 6 trepte.

În ultimii ani au existat două tendințe puternice pentru piața auto din Europa. Prima a dus la migrarea spre clasele mai mici, spre modele mai economice, iar cea de-a doua, la orientarea către SUV-uri în detrimentul modelelor clasice. Asta a însemnat că SUV-urile sau crossoverele de clasă mică au trecut în față pe lista preferințelor, ceea ce a dus la o reacție a majorității constructorilor auto, Mazda numărându-se printre ei cu CX-3.

OTXX9483

SUV-ul nipon are o lungime de 4,27 metri, se încadrează în segmentul crossoverelor de clasă mică și concurează alături de modele precum Opel Mokka, Skoda Yeti sau noul Suzuki Vitara. Deși am condus deja noul CX-3 acum mai bine de câteva luni în cadrul testului internațional (Auto Bild nr. 7/2015), suntem în continuare impresionați de silueta dinamică, liniile frumos conturate și statura impozantă a micului crossover nipon. Din punct de vedere al designului, niponii au creat un automobil cu adevărat frumos, poate cel mai frumos din gama lor și pare că au dus limbajul de design Kodo la maturitate. Interiorul este inspirat de aceleași linii pe care le-am văzut la Mazda2 și trebuie apreciat pentru gradul de calitate al materialelor. Mazda a făcut progrese majore în atenția acordată finisărilor și în crearea unei ambianțe foarte plăcute pentru pasageri, mai ales pentru versiunile de top. Pasagerii din față au parte de un nivel de spațiu generos, însă în spate spătarul banchetei este înclinat la un unghi prea drept, iar spațiul pentru cap este suficient doar pentru cei de până la 1,80 metri.

OTXX9517

Modelul testat a fost echipat cu motorizarea diesel de 1,5 litri și 105 CP, complet nouă pentru producătorul nipon. Aceasta a fost disponibilă împreună cu o cutie automată cu 6 trepte și cu tracțiunea integrală. În această configurație, micul SUV pare pregătit atât pentru oraș, cât și pentru scurte incursiuni în natură. Unde excelează? În primul rând, Mazda a păstrat tradiția modelelor sale și a imprimat același caracter viu, agil, care oferă multă plăcere în conducere și o ținută de drum foarte dinamică.

OTXX9502

Asta va bucura orice șofer, mai ales la parcurgerea drumurilor de munte. Direcția este progresivă, oferă informații corecte șoferului, iar trenul de rulare setat rigid asigură un control bun și un ruliu limitat. Totuși, acest comportament are și un revers al medaliei. CX-3 nu excelează la capitolul confort, iar compromisul făcut pentru sportivitate face ca trenul de rulare să piardă din suplețea necesară la trecerea peste denivelările scurte din oraș, unde vibrațiile ajung destul de mult în habitaclu.

OTXX9525

Nu este neapărat un comportament deranjant, dar trebuie luat în considerare că atuurile lui CX-3 sunt agilitatea și dinamica foarte bune. Micul propulsor diesel funcționează plăcut sub capotă și poate obține valori de consum bune chiar și în traficul aglomerat. Totuși, acesta are o ușoară slăbiciune la plecarea de pe loc, aspect datorat și cutiei de viteze automate, care nu pleacă în priză directă imediat după apăsarea pedalei de accelerație. În rest, cutia automată funcționează fără ezitări, fiind rapidă și fluentă la trecerea de la o treaptă la alta.

Verdict:

Mazda CX-3 este probabil cea mai elegantă ofertă din segment, impresionează prin agilitatea sa și are un diesel economic. Însă, nu este foarte confortabilă la rulare.

Date tehnice:

Motor L4, turbo diesel • Cilindree 1499 cmc • Putere maximă 105 CP la 4000 rpm • Cuplu maxim 270 Nm la 1600-2500 rpm • Viteză maximă 172 km/h 0–100 km/h 11,9 s • Transmisie integrală/cutie automată cu 6 trepte • Dimensiuni L/l/h 4275/1765/ 1535 mm • Ampatament 2570 mm • Portbagaj 350-1260 l • Consum mediu 5,2 l/100 km • Emisii CO2 136 g/km • Preț (euro cu TVA) de la 25.990

 

 

Adaugă un comentariu