Test Skoda Superb Combi – Superb!

Prima generatie Combi pe baza lui Superb este la fel de mare ca un Mercedes Clasa E T-Model, dar mai ieftina decat un VW Passat Variant.

In clasa compacta, Skoda detine mai multe recorduri in ceea ce priveste spatiul interior cu Octavia Combi. De curand, Skoda a luat o decizie curajoasa: sa construiasca un break de clasa medie pe baza lui Superb, care sa fie mai ieftin ca un Passat Variant si sa ofere un interior mai generos. Si din momentul in care am luat loc pe bancheta din spate, am realizat ca Skoda a reusit.

Nu este doar o senzatie de spatiu din belsug, ci masuratorile confirma pe deplin. Desi are un ampatament cu doar 49 mm mai mare decat Passat Variant, spatiul pentru genunchi in spate este mai mare cu 110 mm. Pasagerii au spatiu la genunchi la fel de mult ca intr-o limuzina de lux si in niciun alt break de clasa medie nu se ofera un spatiu atat de mare. Si portbagajul este urias, chiar daca aici diferenta nu este atat de mare fata de Passat Variant. Cu 603 litri, portbagajul lui Superb Combi este un record absolut in clasa, acesta putandu-se extinde pana la 1835 litri – de asemenea, un record.

Portbagajul este lung si are o forma practica. Cu o latime interioara de 1,02 metri, este mai lat decat la multe alte breakuri, dar nu la fel de lat ca la Ford Mondeo Turnier, la care masoara 1,15 metri. In schimb, portbagajul este foarte inteligent echipat: are podea dubla, partea superioara iesind in afara pentru a facilita incarcarea, sistem de fixare cu bare din aluminiu, actionare electrica la hayon si rulou portbagaj retractabil automat, compartimente in lateralul portbagajului si carlige de fixare.


Usa spate detine compartiment pentru umbrela

Sa mai notam si becurile din hayon, care ilumineaza la nevoie zona de incarcare, si lanterna amovibila cu LED-uri, care are un magnet, putand fi prinsa de caroserie. Asteptam mai mult de la sistemul de rabatere a banchetei spate, care a ramas clasic, fiind nevoie de doua miscari: scoaterea sezutului, urmata de rabaterea propriu-zisa.

Noi am testat versiunea TDI cu motor diesel commonrail de 170 CP, combinat cu o cutie DSG cu sase trepte. Este o combinatie ideala pentru un astfel de break, deoarece forta de impingere generata de cuplul de 350 Nm obtinut inca de la 1750 rpm este suficienta chiar in cazul in care masina este incarcata la sarcina maxima. Cutia DSG este o alternativa nobila si schimba lin treptele. O impresie placuta face si confortul foarte bun la rulare, suspensia oferind un compromis perfect. Cine doreste, poate comanda chiar suspensie sport (198 euro), dar chiar si cei mai sportivi vor fi multumiti de suspensia standard. De asemenea, zgomotele la vant si la rulare sunt extrem de reduse.


Buton pentru inchiderea electrica a haionului

In echiparea Elegance, Superb Combi are multe dotari standard disponibile la concurenta doar extra: faruri bi-xenon adaptive, scaune fata electrice si incalzite, jante de aliaj de 17 inci, climatizare automata cu guri de ventilatie – si in spate si pilot automat. Optional, se ofera sistem de navigatie cu touchscreen, sistem audio cu 10 difuzoare si egalizator digital sau trapa panoramica. Nu doar nivelul de echipare impresioneaza, ci si nivelul de calitate al asamblarii si materialele soft.

Adaugă un comentariu