Ford Mondeo Wagon 2.0 EcoBoost –  Breakul plin cu surprize

Ford Mondeo a fost deja testat în versiunile TDCI și EcoBoost de cilindree mică. Pentru acest test avem la dispoziție versiunea de top, cu motorul EcoBoost de 2,0 litri și 240 CP.

 

Încă de la primele teste am apreciat noul Mondeo pentru calitățile care îl fac unul dintre cele mai mature modele din segmentul său. Trenul de rulare este foarte echilibrat și oferă un compromis excelent între sportivitate și confort, direcția este comunicativă și plăcută, iar ținuta de drum este specifică modelelor Ford, asigurând o dinamică ridicată.

În acest test am putut descoperi pe larg ce propune versiunea break, care, surprinzător, este mai scurtă cu 5 mm față de modelul cu patru portiere. Aceasta are un interior spațios, mai ales pentru pasagerii din spate, care au parte de un nivel de spațiu generos atât la nivelul capului, cât și al genunchilor. În plus, portbagajul se poate încărca mai facil, gura de acces fiind poziționată destul de jos. Rabatarea banchetei creează o suprafață plană și facilitează încărcarea obiectelor de până la 2,0 metri lungime.

Propulsorul turbo de 2,0 litri dezvoltă 240 CP/345 Nm și impresionează prin elasticitatea pe care o propune, un atribut devenit deja specific tuturor motoarelor din gama EcoBoost. Reprizele sunt rapide, indiferent de treapta aleasă, răspunsul fiind foarte bun chiar și la turații reduse. Cutia de viteze automată dispune de 6 trepte și poate fi caracterizată ca o cutie rapidă, care oferă mult confort la utilizarea în mediul urban. Totuși, când este nevoie de schimbări ce implică mai multe trepte odată există o ușoară ezitare. Mașina de test a fost echipată cu trenul de rulare adaptiv, ce permite trei setări distincte pentru duritatea amortizării. Astfel, Mondeo poate trece rapid de la un comportament ce favorizează confortul la unul care facilitează dinamica, în funcție de preferințele șoferului.

În versiunea Titanium, foarte bine dotată, care include cutia automată, Mondeo Wagon 2.0 EcoBoost de 240 CP are un preț de 31.300 de euro

Ford Mondeo Wagon 2.0 EcoBoost

 

Fișă tehnică – Ford Mondeo Wagon 2.0 EcoBoost

Motor:  L4, turbo-benzină, cilindree 1999 cmc • Putere maximă 240 CP/5900 rpm • Cuplu maxim 345 Nm/2300-4900 rpm • Transmisie: față, cutie automată cu 6 trepte • Dimensiuni: L/l/h 4867/1852/1501 mm • Ampatament 2850 mm • Portbagaj 525-1630 litri • Performanțe: 0-100 km/h 8,0 sec • Viteză maximă 235 km/h • Consum mediu 7,5 l/100 km • Emisii CO2 174 g/km • Preț (euro cu TVA): de la 31.300

 

Verdict

În versiunea de top, Mondeo este o vitrină tehnologică și include o mulțime de sisteme noi. În plus, confortul este ridicat, doza de sportivitate tipică Ford există, iar versiunea Wagon este spațioasă la interior. Cutia automată este uneori indecisă.

Adaugă un comentariu