MINI John Cooper Works Countryman: Un hipster furios

E o pasăre? E un avion? E Superman? Nu, este noul MINI John Cooper Works Countryman și dispune de 306 CP sub capota cu dungi roșii.

Mișcare interesantă pentru MINI Countryman. Cam cât de interesantă? Destul, ținând cont că puterea maximă a crescut de la 231 CP la 306 CP, atât pentru Clubman, cât și pentru Countryman în versiunile John Cooper Works. De asemenea, cuplul maxim a crescut de la 350 Nm la 450 Nm. Aproape că ne pare rău pentru clienții care și-au cumpărat un exemplar cu motorul anterior.

Creșterea de performanță este substanțială pentru Countryman. Acum accelerează de la 0 la 100 km/h cu 1,2 secunde mai repede, în timp ce viteza maximă ajunge la standardul mașinilor performante, fiind limitată electronic la 250 km/h.

Versiunea actuală este disponibilă doar cu un sistem de tracțiune integrală All4 alături de o transmisie automată cu opt trepte. Aceasta din urmă oferă o experiență excelentă în modul Sport, dar ajunge să fie un pic prea domolită în modul Confort, mai ales în timpul plecărilor de pe loc.

Uneori, ajungi să apeși prea mult pedala de accelerație și te trezești lipit de scaun fără să vrei. Așa e când există 306 CP la purtător. Nimeni nu are nevoie de atât de multă putere, mai ales în mediul urban. Cu toate acestea, în secret, toți ne dorim ca autoturismul pe care îl conducem să aibă și o latură întunecată.

Imediat cum activezi modul Sport, evacuarea devine mai zgomotoasă, pedala de accelerație mai sensibilă, iar șasiul nu mai este prietenos cu gropile. Apropo, se poate ajusta modul Sport astfel încât suspensia să rămână în modul Confort, un lucru foarte bun pentru drumurile noastre pline de cratere. Direcția comunică exact așa cum te aștepți de la un MINI. Este incisivă, iar mașina realizează fără ezitări schimbările rapide de direcție. Un singur lucru nu se potrivește cu dimensiunea aceasta de performanță: poziția la volan este destul de înaltă, dar potrivită pentru un crossover, deci putem trece peste acest aspect.

Designul nu a avut parte de schimbări și nici nu avea nevoie. Chiar dacă există SUV-uri compacte cu linii mult mai agresive pe piață, puține reușesc să ajungă la nivelul de performanță atins de hipsterul furios. Atunci când vezi mașina în trafic, nu ai bănui niciodată că are asemenea capabilități decât atunci când deja deschizi geamul pentru a-i asculta evacuarea după ce te-a depășit.

La interior, aspectul MINI a fost păstrat în proporție de 99%. Acel 1% reprezintă designul diferit al schimbătorului de viteze. Încă ne impresionează cercul luminos din jurul ecranului central. Funcțiile multiple ale acestuia dau posibilitatea unei personalizări amănunțite. Scaunele sunt ferme, dar oferă o susținere laterală consistentă, absolut necesară pentru stilul în care va fi condusă orice versiune John Cooper Works.

Locurile din spate oferă un spațiu decent, iar portbagajul de 450 de litri poate fi extins prin plierea spătarului banchetei până la 1.390 de litri. Ce rezultă de aici? Că hipsterul furios este și practic.

 

Prima impresie

Versiunea de top a lui MINI Countryman oferă un design destul de cuminte, dar funky. Oricum ar fi, nu trădează explozia de performanță a noului motor turbo de doi litri cu 306 CP.

 

Date tehnice

Motor L4 turbo – Cilindree 1998 cmc – Putere max. 306 CP între 5000 și 6250 rpm – Cuplu max. 450 Nm între 1750 și 4500 rpm – Transmisie tracțiune integrală/cutie de viteze automată cu 8 tr. – L/l/h 4299/1822/1557 mm – Portbagaj 450–1.390 l – 0–100 km/h 5,1 s – Viteză max. 250 km/h – Consum 6,9-7,3 l/100 km – Emisii CO2 156-166 g/km – Preț model testat 56.900 de euro (TVA inclusă)

 

Verdict

În viziunea mea, noul MINI JCW Countryman este un „sleeper' ideal. Pun pariu că nu mulți participanți ai traficului din România știu de ce este în stare această mașină decât abia după ce au fost depășiți fără drept de apel.

Adaugă un comentariu