Porsche Taycan 4S: Pui adevărat de Porsche

Am condus prima mașină electrică de la Porsche. Iată cum se simte prin România noul Taycan 4S. Genele de Porsche sunt mai mult decât evidente și viitorul e asigurat în materie de sportivitate sustenabilă.

Porsche face mașini electrice. Ne-am obișnuit cu acest gând și acum câteva ediții ați putut citi povestea unei întâlniri pe circuit cu Taycan.

Acum, avem o nouă întâlnire cu acest model, de data aceasta pe drumurile publice din România. Primele întrebări: se simte ca un Porsche, este cu adevărat un Porsche? Da și da! Inginerii mărcii nu s-au jucat și chiar se pot mândri cu ce au realizat. Direcția este fidelă, suspensia este impresionantă, iar cele două, împreună cu șasiul din dotare, asigură o experiență de conducere sportivă. Atunci când o ceri, deoarece Taycan poate rula și într-un mod confortabil și economic.

Limitările actuale ale tehnologiei acumulatorilor Litiu-Ion ne restrâng autonomia reală la puțin peste 400 de kilometri. Asta dacă nu îl conducem precum un Porsche.

Este greu să te stăpânești și să nu calci accelerația cu sete până la fund. Știi că vei primi satisfacție de fiecare dată. Iar asta se întâmplă și la viraje, unde Taycan este un maestru chiar și cu anvelope de iarnă.

Te simți lipit de asfalt și uiți că ești la bordul unei mașini electrice. Doar liniștea de la bord îți amintește că e ceva diferit de o Panamera. Și cuplul, disponibil instant. Da, are reprize care pot convinge orice petrolhead că viitorul poate fi și electric.

Dar pentru asta îți trebuie bani. Mulți bani, mai exact. Și răbdare, căci va trebui să aștepți să se încarce din nou bateria ca să te bucuri din nou de mașină pentru alte două sau trei sute de kilometri. Autonomia oficială, estimată conform WLTP, trece de 460 de kilometri. Suficient? Poate, dar o atingi dacă ești atent cu pedala de accelerație. Dar de ce mai ai o mașină cu atât de mulți cai-putere dacă nu o calci din când în când?

Și ceea ce ne dă de gândit este că Porsche oferă alte două versiuni ale lui Taycan, turbo și turbo S, care asigură și mai multă putere, și mai mult cuplu motor. Te poți bucura de experiența Porsche în varianta electrică și cu un Taycan 4S. Poate să atingă viteze care nu sunt permise pe drumurile publice din țara noastră în câteva clipe.

De fiecare dată când conduc o mașină atât de puternică, mă întreb oare după câtă vreme te saturi să o tot calci? Încă nu am găsit răspunsul și tot practic această meserie de o duzină de ani. Sper să nu mă satur vreodată de această senzație. Iar la cum mă cunosc, cred că așa va fi.

Ești temperat de puține lucruri când ești la volan. Primul este legea țării în care conduci. Al doilea are două părți – indicatorul de încărcare rămasă și autonomia rămasă. Atât.

Altfel, când nu îl alergi pe Taycan, vei remarca un cockpit avansat și burdușit cu tehnologie. Perioada de adaptare este scurtă. N-ai nevoie de multă vreme să îți dai seama unde sunt comenzile importante și le găsești rapid și pe cele pentru nevoile mai puțin presante. Ergonomia este de top, așa cum ne-au tot obișnuit cei de la Porsche. Nici nu ne așteptam la altceva din partea lor! Ne plac și detaliile cu tentă retro, precum și finisajele de calitate bună de la bord.

 

Prima impresie

Chiar și în varianta de bază, Taycan este o mașină mai puternică decât ar trebui să poți conduce cu un permis obișnuit. Autonomia este decentă, dar se duce rapid dacă abuzezi de acceleraț­ie.

 

Date tehnice

Motor 2 electrice, față și spate – Acumulator Litiu-Ion, 83,7 kWh util – Putere 571 CP – Cuplu maxim 650 Nm – Transmisie tracțiune integrală/automată – L/l/h 4963/1966/1379 mm – Masă proprie 2.295 kg – Volum portbagaj 407 litri + 81 litri față – 0–100 km/h 4,0 s – Viteză maximă 250 km/h – Consum 23,0-26,7 kWh/100 km – Autonomie 389-464 km (WLTP) – Preț de la 111.492 cu TVA inclusă; 155.759 euro cu TVA inclusă pentru modelul testat.

 

Verdict

Nu te mai saturi să calci accelerația. Resursele asigurate sunt bogate și reprizele sunt iuți. Trebuie să fii atent să nu depășești viteza legală, căci nici nu simți când treci de 100 km/h. Pur și simplu, nu simți viteza. De asta e Porsche!

Adaugă un comentariu