Tot ce trebuie să știi despre pregătirea mașinii pentru sezonul rece

Lunile de iarnă se apropie cu repeziciune și pot reprezenta o adevărată provocare pentru șoferi. Unii dintre conducătorii auto decid să renunțe complet la condusul pe timpul iernii, așa că își lasă mașina într-un garaj sau pun o prelată peste ea și o lasă parcată în sezonul rece. Cei mai curajoși ar putea folosi însă sfaturile noastre pentru a deveni adevărați experți ai iernii.

Iarna apar mereu situații neprevăzute, și, de cele mai multe ori, suntem nevoiți să plecăm la drum, chiar și atunci când condițiile meteorologice nu sunt favorabile. Întotdeauna, înainte să plecați la drum, ar fi bine să verificați anvelopele și să citiți prognoza meteo pentru zona în care vreți să conduceți.

Cel mai important element de luat în considerare, în timpul perioadei reci, sunt anvelopele de iarna. Chiar și asa, unii șoferi aleg să plece la drum cu anvelope de iarnă uzate sau chiar cu anvelopele de vară. Aceștia își pun viața în pericol și pot primi amenzi usturătoare.

Dar când trebuie montate anvelopele de iarnă? Treceți la roțile de iarnă dacă aceasta arată temperaturi de sub șapte (7) grade Celsius în perioada călătoriei. Inclusiv dacă este vorba doar de temperatura minimă pe timp de noapte. Vă puteți trezi cu șoseaua aproape înghețată, o combinație fatală dacă conduceți cu un set de anvelope de vară. Noi vă recomandăm să vă gândiți la această operațiune încă din octombrie, sau cel târziu în noiembrie. O asemenea mutare în luna decembrie îți va pune în față o coadă considerabilă.

Totuși, cât costă să ne pregătim autoturismele pentru iarnă? Prețul unei anvelope de iarnă depinde de dimensiune și de brand și poate varia între 150 și 600 de lei, asta dacă nu ajungem la dimensiuni mai mari de jantă. Poate reușiți să vă decideți mai ușor ce anvelopă să cumpărați după ce citiți testul nostru pentru anvelope de iarnă cu dimensiunea 195/65 R 15.

Lanțurile antiderapante pot fi găsite cu un preț de pornire de aproximativ 70 de lei. De asemenea, lichidul de parbriz trebuie înlocuit, iarna, cu unul care are o compoziție corectă pentru sezon și nu îngheață la temperaturi scăzute. Pe lângă schimbarea lichidului de parbriz, trebuie să fim atenți și la celelalte fluide din autoturism.

De multe ori, după o cădere masivă de zăpadă, străzile mai înguste se blochează. Astfel, unele mașini ajung să rămână în zăpadă și nu se pot mișca decât dacă sunt împinse. Fii amabil și ajută șoferii împotmoliți! De asemenea, pe timp de iarnă, ar trebui să ne păstrăm calmul și să permitem conducătorilor auto să iasă mai ușor de pe străduțele lăturalnice.

 

Dar iarna nu este caracterizată numai de zăpadă. Fenomenul de ‘ploaie înghețată’ a început să se abată tot mai des asupra României. Fenomenul ‘freezing rain’ apare, de obicei, atunci când un front atmosferic de aer cald se suprapune peste unul rece, aflat sub temperatura de îngheț.

Practic, fulgii de zăpadă se topesc și se transformă în ploaie. O problemă majoră, care apare după ‘freezing rain’, este înghețarea ușilor autoturismului. Din fericire, sunt mai multe metode prin pare se pot dezgheța eficient.

Sfaturi despre condusul pe timp de iarnă vă poate oferi oricine, dar acestea sunt cu atât mai valoroase când vin din partea unui pilot. Conduceți cu grijă!

Chiar dacă nu intenționezi să scoți mașina din parcare pe vreme rea, tot poți avea probleme. Legea spune că, în cazul unui loc de parcare închiriat de la primărie, șoferii au obligația de a-l curăța de zăpadă.

Adaugă un comentariu