De ce trebuie să rotim anvelopele la schimbul periodic?

V-ați întrebat de ce trebuie să rotim periodic anvelopele mașinii? Ei bine, v-am pregătit un material în care explicăm rostul acestei schimbări pe care trebuie să o faceți în fiecare sezon.

În trecut, șoferii știau că trebuie să rotim anvelopele pentru a asigura uzura uniformă a acestora. Chiar dacă tehnologia din spatele pneurilor a avansat deosebit de mult, încă trebuie să rotim anvelopele între ele la schimbul pneurilor de sezon. Chiar dacă avem pneuri all-season pe care le ținem tot anul pe mașină, tot este indicat să rotim periodic anvelopele.

Se recomandă să rotim anvelopele la cel mult 10.000 de kilometri parcurși. Astfel, ne asigurăm că suspensia și direcția sunt în stare bună și evităm uzura prematură, care ar putea să nu fie observată dacă nu monitorizăm constant pneurile mașinii.

Ce înseamnă să rotim anvelopele?

Ei bine, discutăm despre montarea pneurilor de pe puntea față pe puntea spate și invers, în cazul în care pneurile toate de aceeași dimensiune. În cazul vehiculelor care au dimensiuni diferite ale pneurilor între punți, atunci când rotim anvelopele putem doar să mutăm pneurile de pe partea stângă a vehiculului pe partea dreaptă și invers.

Desigur, acest sfat se aplică doar dacă nu avem pneuri direcționale, caz în care nu putem să rotim anvelopele. Pentru pneurile direcționale, putem să rotim anvelopele doar dacă au aceeași dimeniune pe ambele punți și schimbăm pneurile de pe față cu cele de pe spate, fără să schimbăm partea pe care se află anvelopele direcționale.

Atunci când rotim anvelopele la o mașină cu propulsie (tracțiune spate), vom muta pneurile de pe față pe puntea spate, dar pe partea opusă, în timp ce pneurile din spate sunt mutate direct în față, fără a le schimba partea.

Pentru o mașină cu tracțiune față, atunci când rotim anvelopele vom muta pneurile de pe spate pe părțile opuse ale punții față, în timp ce anvelopele din față vor merge direct în spate, fără a mai schimba partea.

Dacă vrem să rotim anvelopele la o mașină cu tracțiune integrală, vom schimba pneurile în X. Astfel, anvelopa dreapta spate vine pe partea stângă a punții față și invers, iar anvelopa stanga spate vine în locul pneului montat pe partea dreaptă a punții față. Această schemă poate fi aplicată și la mașinile cu tracțiune față dacă perechea pregătită pentru roțile din față nu ar fi la fel de bună precum cea rezultată din schimbul descris mai sus.

Odată ce rotim anvelopele se recomandă verificarea presiunii fiecărui pneu, o acțiune pe care oricum ar trebui să o realizați cel puțin o dată pe lună. Totodată, verificați fiecare pneu și jantă pentru eventuale avarii, în special la interiorul jantei, unde ele ar putea fi ascunse atunci când faceți o inspecție sumară fără să le demontați.

Citește și:

Atenție, cresc amenzile! Cât va fi punctul de amenda din ianuarie?

5 sfaturi esențiale pentru conducerea pe timp de ceață

Carburanții își schimbă denumirile din 12 octombrie

O metodă inedită ca să scapi de punctele de penalizare de pe permis

Șoferii începători ar putea rămâne fără permis mai ușor

Porsche renunță la motoarele diesel

WTLP pune piedică vânzărilor de hibride plug-in

ANAF verifică toate mașinile second-hand aduse în țară

 

Foto: CZmarlin — Christopher Ziemnowicz

Adaugă un comentariu