Carburanții își schimbă denumirile din 12 octombrie

Carburanții își vor schimba denumirea comercială în toată Europa începând cu data de 12 octombrie 2018.

Măsura va fi aplicată chiar în Turcia, dar și în toate statele Uniunii Europene, inclusiv în România. Scopul deciziei este de a furniza mai multe informații despre conținutul sortimentelor și pentru a ajuta orice european care călătorește pe continent și pe insulele care aparțin de țările europene să cumpere carburanții de care are nevoie mașina sa.

Citește și:

Atenție, cresc amenzile! Cât va fi punctul de amenda din ianuarie?

5 sfaturi esențiale pentru conducerea pe timp de ceață

O metodă inedită ca să scapi de punctele de penalizare de pe permis

Șoferii începători ar putea rămâne fără permis mai ușor

Porsche renunță la motoarele diesel

WTLP pune piedică vânzărilor de hibride plug-in

ANAF verifică toate mașinile second-hand aduse în țară

 

Toate mașinile alimentate cu benzină vor folosi carburanți notati cu litera ‘E‘ și această literă va fi încadrată într-un cerc. Litera va fi urmată obligatoriu de una sau de două cifre, după caz. Astfel, dacă veți găsi inscripția E5 într-un cerc deasupra pompei, înseamnă că veți cumpăra benzină de 95 sau de 98 care are maximum cinci procente etanol.

Benzina E10 va fi de 95 sau de 98 și cu 10% etanol în compoziție. Anumite vehicule nu sunt pregătite pentru carburant cu atât de mult etanol, așa că trebuie să fiți atenți cu ce alimentați ca să nu aveți probleme pe termen lung.

Doar vehiculele compatibile cu E85 vor putea să alimenteze cu acest sortiment de benzină, care conține 85% etanol. Alimentarea cu acest sortiment poate aduce avarii la un autoturism sau la o motocicletă pregătită din fabrică doar pentru benzină, nu și pentru ‘super-etanol’. Acel tip de carburant era popular în anumite zone din Statele Unite ale Americii, dar popularitatea sa a crescut și în anumite țări europene. După cum v-ați putut da seama, litera E vine de la Etanol.

Între timp, simbolul pentru motorină va fi litera ‘B‘ și va fi integrat într-un pătrat. Deși va fi derutant, B-ul vine de la procentul de bio-diesel din motorină. Astfel, va există motorină B7 la pompe începând cu data de 12 octombrie 2018. Însă, viitorul ne va aduce motorină B10 la pompe și, ulterior, sortimentul XTL. Acesta reprezintă motorina sintetică, o invenție realizată deja de mai multe companii.

În ciuda faptului că motorina va fi notată cu litera ‘B’, nu vei putea alimenta o mașină cu motorină în loc de benzină deoarece gura de alimentare a rezervoarelor moderne nu permite accesul unei pompe pentru motorină. Din păcate pentru numeroși șoferi, confuzia este încă posibilă dacă apuci pompa verde și alimentezi benzină într-un vehicul care are nevoie de motorină. Regula generală aici este să fiți atenți atât la sortimentul înscris deasupra pompei folosite, cât și la inscripția de pe ușa care acoperă capacul rezevorului. Mențiunea din urmă vine în special pentru cei care dețin mai multe mașini sau care conduc des mai mult de un vehicul.

Rombul va fi simbolul geometric pentru toți carburanții alternativi, notează Fuel Identifiers. H2 va fi prezent la pompele speciale de alimentare cu Hidrogen, în timp ce pompele de GPL vor fi singurele care nu își schimbă numele, dar vor avea cele trei litere într-un romb. Pompele de gaz natural lichefiat vor avea avea inscripția GNL într-un romb, iar cele cu gaz natural comprimat vor avea GNC în aceeași formă.

 

    ITRobert says:

    Groaznic! Aici, in State benzina asta mizerabila (cu etanol) se produce datorita unei afaceri incheiate de fostul presedinte, sot al mai recentei aspirante la sefia tarii si lobistii din zona producatorilor de porumb. Vrajala a fost ca se impusca doi iepuri dintr-un foc; se importa cu 10% mai putin petrol si in acelas timp se intinde o mana producatorilor de porumb care au prea multa productie; intre timp, porumbul a fost modificat genetic pentru supraproducere si are destinatia COMBUSTIBIL. Toate bune si frumoase, DAR… Sigur ca exista un DAR! Partile negative care sunt infinit mai grave. Masinile consuma cu 10-12% mai mult, deci economia s-a dus… Practic cetateanul plateste fara nici un motiv porumbul unora care-l fac degeaba; nevoia de a foilosi aditivi pentru conservare. Benzina cu etanol de depreciaza intr-o perioada foarte scurta de timp. Ea nu poate fi lasata in rezervoare, neconsumata caci respectivele utilaje nu vor mai porni (masini de tuns iarba, aparate de spalat cu presiune, suflatoare de frunze, mini tractoare, etc…). Aceasta benzina nu se poate folosi in ambarcatiuni marine. O scurtez… In Canada ai optiunea sa alegi la pompa daca vrei sa dai mai mult si sa pui benzina fara etanol sau nu, dar aici in State sunt foarte putine benzinarii care vand benzina adevarata. Eu de cativa ani buni alimentez numai cu benzina pura, dar trebuie sa conduc opt mile dus + opt intors caci la acea distanta se afla cea mai apropiata benzinarie care ofera asa ceva. Ipocrizia este maxima deoarece vad la acea benzinarie masini ale statului (primarie); masini de servici, politie si pompieri… Acolo alimenteaza cine e grijuliu cu masina lui si desigur cei care au ambarcatiuni marine. Benzina coista un pic mai mult ($4 in loc de $3.2-$3.5/gal) e OK. Ma intristeaza ca se introduce etanolul; este un pas in directia gresita.

Adaugă un comentariu