Test Drive Skoda Octavia RS Combi – Familistul atletic

Skoda Octavia RS Combi se dorește aceeași mașină de familie excelentă, dar cu câteva abilități de atlet. Este o combinație reușită sau schimbă complet caracterul acestui model?

De fiecare dată când ajung să testez un break cu veleități sportive, inevitabil îmi zboară gândul la același clișeu cu labradorul care se izbește de toți pereții portbagajului în timp ce stăpânul său cade în patima condusului nebunesc.

Înainte de a fi linșat de iubitorii de animale, trebuie să spun că acest scenariu nu a fost niciodată pus în practică în timpul testelor AUTO BILD și este doar o poveste cu care constructorii își promovează mașinile sport în haine de familiste.

Însă Skoda Octavia RS Combi nu este chiar genul de mașină care să trezească spaima labradorilor. E drept, portbagajul de 610 litri poate acomoda în condiții bune și doi câini de talie mare, însă ronțăitul motorului diesel de sub capota acestui model nu te va duce niciodată cu gândul la acceleraț­ii fulgerătoare. Binecunoscutul motor diesel de 2,0 litri dezvoltă în acest caz 184 CP și 380 Nm – valori respectabile, dar nu tocmai sportive. Cuplat la o transmisie cu dublu ambreiaj și șase rapoarte, acesta îi permite Octaviei RS Combi să atingă 100 km/h în 8,3 secunde și o împinge până la o viteză de 228 km/h.

skoda octavia rs combi (3)

Și totuși, versiunea RS nu înseamnă doar o Octavia cu motor mai puternic. Pe lângă diferențele de natură estetică – vizibile atât la exterior, cât și în habitaclu – dinamica generală a mașinii este îmbunătățită prin câteva modificări aduse trenului de rulare. Flexibilitatea platformei MQB pe care este bazată Octavia face ca puntea spate a variantei RS să adopte o arhitectură multilink (semi-independentă pentru restul gamei).

În plus, amortizarea este mai fermă, iar garda la sol este mai joasă cu 15 mm, coborând centrul de greutate. Special pentru versiunile RS este oferit și un diferențial blocabil electronic (XDS), menit să reducă tendințele subviratoare.

Cu toate astea, la accelerațiile puternice – în special pe suprafețe ude – puntea față se agață cu greu de asfalt. Iar masa mare a mașinii se face simțită în viraje, penalizând agilitatea și implicit dorința de a conduce agresiv. Așa că Octavia RS Combi trebuie apreciată mai mult pentru atributele care au făcut acest model Skoda atât de popular: interiorul spațios, calitatea materialelor și echiparea bogată – mai ales raportate la prețul mașinii. Iar peste toate acestea, un pic de putere nu strică, chiar și pentru cei mai pașnici familiști.

Adaugă un comentariu