Miracol la PSA: Opel a revenit la profit

Opel a revenit la profit după 20 de ani de pierderi. Anunțul implică și marca-soră Vauxhall, care a revenit și ea la o situație financiară pozitivă.

Veștile vin de la francezii de la PSA Peugeot-Citroen, grupul care a achiziționat cele două mărci de la General Motors. Pentru prima dată din 1998, Opel a făcut profit în prima jumătate a anului. Vorbim despre 520 de milioane de euro profit cumulat pentru Opel și Vauxhall.

Rezultatul a venit neașteptat de rapid, cele două branduri intrând anul trecut în portofoliul francezilor. În aceeași perioadă a acestui an, Opel și Vauxhall au avut venituri cumulate de aproape 10 miliarde de euro. Datorită acestui rezultat, a fost motiv de sărbătoare și la Grupul PSA, care a avut o creștere a veniturilor de 40% față de aceeași perioadă a lui 2017.

Grupul PSA a finalizat preluarea Opel

Grupul PSA a avut venituri de aproximativ 38,6 miliarde de euro în prima jumătate a anului. Evident, concernul este pe profit. Francezii sunt încântați de rezultatul mărcii Opel și al mărcii Vauxhall și declară că este doar începutul pentru cele două companii în cadrul Groupe PSA.

Concernul PSA Peugeot-Citroen estimează că piața din Europa va fi stabilă în 2018 și va avea creșteri în China, Rusia și America Latină. Cei de la PSA au declarat rezultate bune și pentru Faurecia și pentru banca PSA Finance. La final de iunie, inventarul total al modelelor Peugeot, Citroen și DS, incluzând dealerii independenți, era de 412,000 de unități, o creștere de 38,000 de vehicule față de aceeași perioadă a anului trecut.

Noul Opel Insignia GSi promite mai multă sportivitate

Între timp, la Opel-Vauxhall, inventarul total la aceeași dată era de 216,000 de unități. La finalul primelor șase luni din 2018, Grupul PSA anunță un cash flow operațional de 3,191 milioane de euro, din care 1,157 milioane euro este reprezentat de Opel-Vauxhall.

Opel-Vauxhall era ultima redută a General Motors în Europa. Concernul american s-a retras de pe această piață întâi prin eliminarea Chevrolet și apoi prin vânzarea mărcilor Opel și Vauxhall. Înainte de asta, GM deținea și marca Saab, dar aceasta a fost vândută de mai multe ori de la despărțirea de americani.

Motivul pentru care un continent întreg renunță la producția de mașini

Adaugă un comentariu