File de istorie Opel: Kadett Impuls I, strămoșul electric al lui Corsa-e

Opel Kadett Impuls I & Opel Corsa-e

vezi galeria foto

Acum fix 30 de ani, Opel a luat un Kadett și a creat un vehicul electric experimental, botezat Impuls I. A fost primul dintr-un program extins de experimentare.


Citește și:

Cinci greșeli frecvente pe care le fac șoferii cu sistemul de aer condiționat

Opel Corsa-e a debutat anul trecut ca primul model electric de serie al producătorului din Rüsselsheim; acesta a fost urmat de Mokka-e și de Vivaro-e, dovezi care atestă intenția Opel de a-și electrifica gama. Până în 2024, tot portofoliul Opel va fi electrificat, într-un mod sau altul (hibrid, plug-in hybrid, electric).

Tehnologia actuală este rezultatul a zeci de ani buni de experimente, care încep încă din 1971. Acum vom vorbi însă despre momentul 1990, când Opel a convertit un Kadett E într-un vehicul electric, botezat Impuls I.


Animat de un motor electric cu 22 CP, Impuls I folosea un pachet de acumulatori nichel-cadmiu de 310 kg și cu o capacitate de 14,3 kWh, care îi confereau o autonomie de 80 de kilometri. Era, firește, o aplicație electrică dedicată utilizării în mediul urban.

Din punct de vedere al performanțelor, Opel Kadett Impuls I putea accelera de la 0 la 50 km/h în 10 secunde, viteza de top fiind de 100 km/h.

Programul Impuls a continuat, un an mai târziu cu Impuls II, care era bazat pe Opel Astra F Station Wagon și care avea un motor mai puternic (61 CP) și o autonomie mărită (96 de kilometri). În 1993 a urmat Impuls III, bazat tot pe Astra F; 10 prototipuri au fost construite și testate timp de patru ani pe o distanță cumulată de peste 300.000 de kilometri, pe insula germană Rügen.


CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE