Țările în care mașinile electrice poluează mai puțin decât cele cu motoare termice. Ce se întâmplă în România?

Mașinile electrice sunt promovate în acest moment ca principala soluție pentru a opri schimbările climatice, dar situația reală ar putea fi una diferită de la țară la țară.

Un studiu care ia în considerare amprenta de carbon pe întregul ciclu de viață al mașinilor arată că mașinile electrice pot polua chiar mai mult decât cele cu motoare termice, în funcție de modul în care este produsă electricitatea în fiecare țară. Studiul împarte țările din Europa în patru categorii distincte, în funcție de modul și sursa de energie folosită pentru producerea curentului electric.

Pe harta de mai jos sunt marcate emisiile de carbon produse de o mașină electrică, în grame de CO2 per km, în fiecare țară europeană. Acestea sunt comparate cu amprenta de carbon tipică a unei mașini cu motor diesel (170 g/km CO2), respectiv cu cea a unei mașini alimentate cu benzină (180 g/km CO2).

masini electrice

În prima categorie intră țările în care electricitatea este generată în cea mai mare parte din surse regenerabile, așa cum sunt Norvegia și Islanda. Aici, mașinile cu propulsie electrică sunt soluția optimă pentru a opri schimbările climatice. Aceste țări sunt indicate cu culoarea verde pe hartă.

Citește și:

Rabla Plus – ce mașini electrice se pot cumpăra cu bonusul de 10.000 de euro de la stat

Mașinile electrice nu vor aduce un avantaj financiar față de cele cu combustie până în 2025

În a doua categorie intră țările în care electricitatea este produsă în principal folosind centrale nucleare. În Franța, Slovacia și Ungaria, centralele nucleare produc 77%, 57%, respectiv 54% din curentul electric. În aceste țări, amprenta de carbon a mașinilor electrice este mai mică decât a celor cu motoare termioce, pentru că centralele atomice nu produc emisii de CO2, dar apare problema reziduurilor radioactive.

A treia categorie o constituie țările în care electricitatea este produsă preponderent în centrale pe gaz. În Olanda, Germania sau Marea Britanie, amprenta de carbon a mașinilor electrice este comparabilă cu cea a mașinilor cu motoare convenționale. Paradoxal, acestea sunt și țările care au cea mai mare flotă de mașini electrice din UE.

În sfârșit, în ultima categorie intră țările în care mașinile electrice produc mai multe emisii de CO2 decât cele cu motoare termice. În  Polonia și Estonia, mașinile electrice produc cu 30%, respectiv 60% mai mult CO2 decât mașinile pe benzină.

via | jakubmarian.com

Adaugă un comentariu