Mazda CX-5 Skyactiv-G 194: Un SUV pasional și rafinat

Noua Mazda CX-5 Skyactiv-G 194 este un model emoțional, care cucerește fără discuții femeia. Este concluzia pe care am tras-o după ce am invitat la test o colegă de la revista Glamour. Dacă noi am fost convinși de calitățile SUV-ului japonez, oare se va ridica și la înălțimea fetelor pasionate de fashion?

Premisele sunt cât se poate de bune: Alexandra s-a îndrăgostit la prima vedere de CX-5. Designul emoțional, liniile dinamice și, nu în ultimul rând, culoarea albă a caroseriei au atins coarda sensibilă a colegei noastre de la Glamour. Urmează întrebarea-capcană: „Cât de mare este portbagajul?“ – iar eu mă fac luntre și punte să-i prezint Alexandrei în termeni laudativi modularitatea SUV-ului compact japonez.

E bine că portbagajul poate fi extins prin rabatarea banchetei de la 506 la 1.620 de litri, e și mai bine că rabatarea spătarului se poate face fracționat, în trei secțiuni, și e perfect că toate acestea se pot face direct din portbagaj, fără niciun efort, prin acționarea clapetelor dedicate. Nu mai încape nicio îndoială: o sesiune de shopping este inevitabilă, iar noua Mazda CX-5 va avea un rol determinant.

Alexandrei nu-i place traficul din București, așa că mă lasă pe mine la volan. E păcat, pentru că transmisia automată a Mazdei CX-5 face ca traficul să devină mult mai suportabil. Schimbarea treptelor se face lin, iar impresia este că logica de comandă „intuiește“ gândurile celui de la volan. Motorizarea de 2,5 litri pe benzină este o prezență inedită în segment, dominat de trendul de downsizing și motorizările turbo. Mazda are o strategie diferită, însă, și demonstrează că o cilindree mai mare nu înseamnă și un consum mare.

Pentru a economisi combustibilul, Mazda CX-5 Skyactiv-G 194 dispune de sistem start&stop (Mazda îl numește i-Stop), dar și de un sistem de dezactivare a cilindrilor. Mai exact, atunci când se rulează la viteză constantă, în special la viteze mici, primul și al patrulea cilindru sunt dezactivați, rezultând o economie de combustibil de până la 20% la viteza de 40 km/h, un adevărat bonus în traficul citadin. Cilindreea de 2,5 litri asigură, astfel, performanțe dinamice foarte bune, fără să surprindă neplăcut la benzinărie.

Mazda CX-5 Skyactiv-G 194

Alexandra pare foarte atentă la toate detaliile tehnice, iar aceasta nu este o simplă impresie. Repriza de shopping se scurtează corespunzător, spre regretul celor de la Distinto Couture, iar colega noastră renunță la testarea portbagajului în favoarea postului de conducere. Ieșim din oraș – shoppingul nu e suficient pentru a ne împrieteni cu noua Mazda CX-5, iar Alexandra este nerăbdătoare să o conducă.

Dacă pentru un rutinat al test-drive-urilor cel mai important lucru este volanul și controlul, Alexandra are alte criterii de apreciere. Scaunele confortabile, spre exemplu, mai ales că sunt încălzite (inclusiv în spate), la fel ca și volanul, grozav într-o zi geroasă de iarnă. Motorul pe benzină de 2,5 litri/194 CP trage vivace și nu arată nicio slăbiciune în plaja joasă de turații. „Ce e butonul acesta?“ – întreabă Alexandra și, fără să mai aștepte răspuns, cuplează modul Sport. Imediat, cutia de viteze comandă retrogradarea, iar CX-5 se trezește parcă din amorțeală.

Mazda CX-5 Skyactiv-G 194

Programasem o sesiune rapidă de shopping (pe cât de rapidă poate fi o sesiune de shopping, în general vorbind), dar în scurt timp am ajuns la Bușteni – un decor perfect pentru Mazda CX-5. Zăpada nu o sperie deloc, grație sistemului de tracțiune integrală, dar Alexandra a descoperit altceva: leagănul din curtea Castelului Cantacuzino.

Mazda CX-5 Skyactiv-G 194: Ce ne place și ce nu ne place

Rafinamentul e în creștere, spiritul practic este la cote înalte, iar confortul pasagerilor este punctul central al noii generații Mazda CX-5. Suportul pentru Apple CarPlay lipsește, însă.

Date tehnice: Mazda CX-5 Skyactiv-G 194 Revolution Plus
Motor L4, benzină • Cilindree 2488 cmc • Putere maximă 194 CP la 6000 rpm • Cuplu maxim258 Nm la 4000 rpm • Transmisie integrală, cutie automată cu 6 trepte • Dimensiuni 4550/1840/1680 mm • Masă 1560 kg • Portbagaj 506-1620 l • Viteză maximă 195 km/h • 0–100 km/h 9,2 s • Consum 7,1 l/100 km • Emisii CO2 162 g/km • Preț 31.490 euro cu TVA.

Verdict
Mazda CX-5 motorizată de unitatea pe benzină de 2,5 litri strălucește prin rafinament și spirit ludic. Confortul, fie că vorbim de cel acustic, de cel al suspensiei sau de cel al fotoliilor, este impresionant.

Adaugă un comentariu