Tehnologia wireless, nivelul următor: telefonul se va încărca singur în mașină

Nici bine nu ne-am obișnuit cu ideea de suporturi de încărcare wireless în mașini și deja această tehnologie pare învechită. Iată ce promite viitorul!

Citește și:

Noutate în industrie: conectivitate smartphone wireless, la BMW

Continental lansează un sistem automat de încărcare wireless pentru autoturisme

TOP – Cele mai bune sisteme de infotainment din industria auto, potrivit șoferilor

Volvo va include mai multe aplicaţii de la Google în sistemul de infotainment

O companie numită Yank Technologies a prezentat, în cadrul Consumer Electronics Show (CES) 2020, o tehnologie de încărcare wireless care o face pe cea actuală să pară foarte învechită.

În acest moment, producătorii auto se folosesc de suporturi speciale pentru a oferi clienților funcția de încărcare prin inducție a telefoanelor. Asta, desigur, limitează folosirea telefonului în timpul condusului – și aici nu ne referim la activități contravenționale, ci la simpla folosire a sistemului de navigație Waze, spre exemplu. Un avantaj și mai important ar fi posibilitatea încărcării mai multor dispozitive concomitent; suporturile de încărcare actuale sunt limitate la un singur dispozitiv.

Soluția celor de la Yank este să încorporeze emițători cu dispunere tri-dimensională, care, ajutați de amplificatori, să permită încărcarea dispozitivelor mobile de oriunde din habitaclu, fără ca acestea din urmă să necesite un contact fizic cu emițătorii. Puterea de încărcare este de 30 de wați.

Pentru a răspunde eventualelor îngrijorări privind sănătatea utilizatorilor în timpul folosirii acestei tehnologii, Yank a menționat că noul sistem de încărcare prin inducție emite 0,06 wați pe fiecare kilogram de radiații emise de unde – cifră obținută de un studiu al Comisiei Federale de Comunicații din SUA. Ca o comparație relevantă, un telefon mobil pus la ureche emite între 1,1 și 1,5 wați pe kilogram.

În imaginea de prezentare a sistemului apare un interior de S-Class, cu toate că cei de la Yank au vrut să evite această asociere: au șters sigla de pe volan. Asta ne face să fim cu atât mai curioși dacă următorul S-Class va dispune de această tehnologie. Vom afla probabil în curând.

Adaugă un comentariu