Instalarea cârligului de remorcare

Acum te-ai prins? Remorcă, rulotă sau suport de biciclete – orice ar fi, toate atârnă de un cârlig. În continuare, vorbim pe larg despre instalarea cârligului de remorcare.

Gata tunsul ierbii? Dar n-ai terminat cu treaba. Grădinarii știu asta prea bine. Poți să îndeși iarba tăiată în portbagajul unui SUV sau al unui break, dar, după descărcare, acolo va mirosi a salată veștejită, oricât de bine ai scoate resturile vegetale sau ai da cu aspiratorul. Curățarea portbagajului după un astfel de transport e ceva laborios. Preferabil ar fi să încarci fânul, uscăturile și altele într-o remorcă simplă.

Pentru asta, bineînțeles, va trebui să-ți dotezi mașina cu un cârlig de remorcare. Mulți producători auto oferă, contra cost, respectiva opțiune. Sau, achiziționând un automobil second-hand, poți căuta unul care să aibă cârlig. Dacă ai deja o mașină fără cârlig de remorcare, va fi mult mai convenabil să îi montezi așa ceva decât să o vinzi și să iei alta, gata dotată. Nici nu e prea greu de rezolvat.

În ofertele distribuitorilor de accesorii se găsesc, în general, două feluri de cârlige de remorcare. Cele mai simple, dintr-o bucată, constau dintr-o piesă metalică masivă având forma extremității sferică. Există și unele mai scumpe, mai complexe, la care sistemul mecanic de prindere a remorcii este însoțit și de componente electrice.

Printre acestea, cele mai vechi au ștechere cu 7 pini, iar cele mai noi, cu 13 pini. În exemplul nostru, vizând montarea unui cârlig la un VW T6, a fost achiziționat un cârlig cu sistem electric de 13 pini. Întregul kit provine de la Westfalia (www.westfalia-automotive.com) și a costat 782 de euro. Se poate spune că astfel a fost rezolvată jumătate din temă, cealaltă jumătate (adică montajul) presupunând de la 2,5 la 4 ore de muncă atentă (vezi mai jos).

Citește și…

Record în România: cea mai lungă distanță parcursă cu o mașină electrică

Skoda Kodiaq RS debutează în România 

Accidentele rutiere ucid 1.35 milioane de oameni pe an

Nici Mercedes-Benz nu s-a gândit la asta! Ford patentează centurile încălzite

Pericol pentru circulație: podul peste Argeș de la Adunatii Copaceni

Un record inedit în SUA: 1.6 milioane de kilometri cu un Hyundai Elantra

Skoda Scala se prezintă: Înlocuitorul lui Rapid e gata de debut

Second-hand | Mazda CX-5 de la 12.000 de euro: Tinerețe fără bătrânețe

Cele mai frecvente motive pentru care autoturismul tău refuză să pornească

 

Cei care aleg să nu-și instaleze cu propriile mâini cârligul de remorcare trebuie să adauge la bugetul investiției încă vreo 300 de euro – un cost normal, dacă operațiunea menționată va fi executată de către furnizor sau de un atelier service. Ceilalți, care nu se vor lăsa agățați de o astfel de comoditate, ar trebui în mod special să nu scape din vedere un lucru: cârligul pe care dau banii să fie de la un furnizor demn de încredere (faptul că pe prospect apare indicativul CE nu rezolvă de la sine chestiunea). În România, remorcile trebuie să fie omologate RAR (categoria R), dar cârligul nu face obiectul unei omologări. În alte țări, este necesară omologarea sa. De exemplu, în Germania trebuie să fie conform cu standardele TÜV, DEKRA sau GTÜ. Astfel, vei scăpa de mizeria din portbagaj, punând-o în remorcă și vei fi sigur că ea vine mereu după tine (fiind pusă în remorcă).

 

Cum se montează pe mașină cârligul de remorcare?

 

1. Kit de piese Rama cu rol structural se fixează pe sub mașină. Kitul a fost ales ca piesele electrice să se potrivească la VW T6.

 

2. Demontare Pentru a avea acces la capetele de șasiu și punctul de conectare electric, e necesară scoaterea stopurilor și a bării.

 

3. Montare Suportul cârligului este montat solidar cu structura mașinii, împreună cu noile piese de prindere pentru bara din spate.

 

4. Ștecher Instalația electrică a automobilului va furniza energia pentru componentele remorcii prin ștecherul din kit.

 

5. Test de funcționare Cu un aparat de măsură se testează dacă la luminile remorcii ajunge curent electric în parametrii optimi.

 

6. Finalizarea lucrării Bara din spate și toate celelalte elemente exterioare sunt montate la loc. Se verifică aspectul general.

 

 

Sfatul nostru

 

Montarea unui cârlig de remorcare presupune ceva costuri, însă nu exagerate. Cine nu își montează singur cârligul pe care l-a cumpărat trebuie să ia în calcul și costul instalării. La alegerea unui cârlig de remorcare trebuie să se țină cont și de standardele calitative ale acestuia.

Adaugă un comentariu

Cauta masina