Pericol pentru circulație: podul peste Argeș de la Adunatii Copaceni

Chiar lângă București, la Adunatii Copaceni, un pod stă să se prăbușească. Construcția de pe DN5 (București-Giurgiu) traversează râul Argeș și nu a mai fost reabilitată dinainte de revoluție. Starea podului s-a degradat constant, iar acum două benzi sunt practic imposibil de folosit. Singura soluție este reconstruirea podului cu devierea circulației pe un alt pod până la terminarea lucrărilor, dar fondurile pentru așa ceva nu există.

Podul de la Adunatii Copaceni se macină sub greutatea și vibrațiile mașinilor de mare tonaj. Este principala cale de acces din Bulgaria către Capitală, fiind traversat zilnic de mii de mașini, inclusiv de mare tonaj. Acum se găsește într-o stare deplorabilă, fiind grav afectat de intemperii. Practic, pilonii de susținere s-au măcinat, iar fierul din structura de beton este expus intemperiilor. Mai mult, asfaltul a devenit impracticabil pe două dintre cele patru benzi de circulație, ceea ce face ca, înainte de podul de la Adunatii Copaceni, să se creeze ambuteiaje, care uneori se ântind pe distanțe de kilometri.

Citește și…

Accidentele rutiere ucid 1.35 milioane de oameni pe an

Nici Mercedes-Benz nu s-a gândit la asta! Ford patentează centurile încălzite

Un record inedit în SUA: 1.6 milioane de kilometri cu un Hyundai Elantra

Skoda Scala se prezintă: Înlocuitorul lui Rapid e gata de debut

Second-hand | Mazda CX-5 de la 12.000 de euro: Tinerețe fără bătrânețe

Cele mai frecvente motive pentru care autoturismul tău refuză să pornească

 

Un proiect de construire a unui pod paralel a fost luat în considerare, fiind demarat în 2011. Un an mai târziu, însă, lucrările au fost sistate, iar contractul, atribuit inițial companiei Romstrade, a fost reziliat. A fost reluat în 2014, cu un alt constructor (Asocierea Eurocogen – Filiala Aninoasa SRL & Aleandri SpA & Beozzo Costruzioni SRL & Smart Building Projet SRL), dar lucrările trenează, din cauza lipsei banilor. Față de proiectul inițial, noul constructor a propus o soluție radicală, înlocuirea în întregime a plăcii de beton armat de pe tablierul metalic al podului și construirea unui pod temporar pentru devierea circulației pe perioada lucrărilor.

În acest moment, se lucrează la construirea podului paralel, după cum se poate vedea și din imaginile din clipul de mai sus, termenul prevăzut al proiectului fiind semestrul I 2019. Având ân vedere că nicio lucrare de reabilitare a vechiului pod nu poate începe înainte de a fi dat în folosință cel nou, este imposibil să vedem în viitorul apropiat o rezolvare a situației, iar podul existent se va degrada în continuare, sub greutatea sutelor de TIR-uri și camioane grele care-l traversează zilnic.

Nu este singurul pod cu probleme din România. Alte zeci de poduri sunt gata să se prăbușească. O tragedie de genul celei produse în august în Italia se poate întâmpla oricând. Pe 14 august, podul Morandi din Genova s-a prăbușit, accident soldat cu zeci de morți ți răniți. Cauza dezastrului a fost atunci chiar lucrările de reabiltare care se desfășurau la structura podului.

via | ASCORO

    Dan căpitan de plai says:

    Domnilor, nu numai că am trecut pe acest pod, dar am văzut altele într-o situație deplorabilă(gata să se prăbușească). Motivul expus este total eronat:”faptul că trec milioane de tone pe acest pod” este un factor de sub 10%(de aia este construit podul ca să susțină milioane de tone). Motivul principal este faptul că se folosește beton fără aer! Am discutat acest lucru cu câțiva ingineri(de școală veche din România la momentul când podul Băneasa(intrarea de pe DN1 pe șoseaua ce merge în satul Francez) era susținut cu traverse de cale ferată să nu se prăbușească. Respectivii,ingineri ce au turnat milioane de metri cubi la viața lor, mi-au râs în nas explicându-mi că nu există ideea de…”aer în betoane”!!! Complet greșitȘ schimbările de temperatură n(în general) și în special sub pod, unde temperaturile sunt mult mai mici decât în mediul ambiant este necesar un procent de aer între 4-6% pentru evitarea clivajului unui strat subțire de beton până la…erodarea celor 7.5-8 centrimetri ce acoperă armătura . Lucrez betoane de peste 25 ani în SUA și torn frecvent BETON CU AER!!!. Sunt absolvent al American Concrete Institute din Chicago și știu exact ce …”pălăvrăgesc”. Am construit în 2005 o casă în România și am cerut, la o stație de betoane Lafarge, (pentru intrările la garaj, casă și terasă) beton cu aer; mi-au râs în nas(ce știu eu???!); rezultatul-după trei, patru ierni betonul de suprafață s-a dus și circulam pe balastul rămas după erodarea suprafeței(ca la poduri). Morala: puneți mâna, citiți tehnologie modernă a betoanelor în condiții de temperatură temperată și nu veți mai avea aceleași probleme cu podurile după 20-25 ani!!! Trebuie să urmăriți schimbările de tehnologie!!!

    Mihai says:

    In fiecare zi suntem siliti sa trecem pe acest pod, guvernantii cresc propriile indemnizatii si pensi uitind de investitii si siguranta populatiei. In cazul unei catastrofe vor cauta vinovatii formind o comisie si dupa aceea procese interminabile ingropind totul prin tergiversare, nu vorbim numai de guvernantii actuali care sunt o catastrofa incerc sa ma exprim elegant dar si cei care au fost inainte nu sunt mai breji.

Adaugă un comentariu

Cauta masina