Cele mai frecvente motive pentru care autoturismul tău refuză să pornească

Totul e în regulă atât timp cât autoturismul tău funcționează așa cum trebuie. Îl folosești în fiecare zi ca să-ți duci copiii la școală și ca să îți faci cumpărăturile. Te duci și te întorci de la serviciu sau pur și simplu îl utilizezi doar în vacanțe.

Dar ce te faci atunci când mașina ta nu vrea să mai pornească? În continuare vom enumera cele mai frecvente motive pentru care motorul autoturismului nu vrea să pornească și rezolvarea pentru fiecare, precum și sfaturi care vor preveni pe viitor aceste probleme.

Citește și:

Dezastru la EuroNCAP: O stea pentru Jeep Wrangler și zero pentru Fiat Punto

Cifrele autonomiei oficiale pentru Kia e-Niro erau eronate

Volkswagen renunță la motoarele cu ardere internă

Programul Rabla s-a încheiat pentru persoanele fizice

Noua Kia Soul aduce schimbări majore

Craiova-Pitești va fi drum expres

Noi precizări despre taxa auto

Jeep Gladiator: Fratele pick-up al lui Wrangler se prezintă!

Tot ce îți trebuie pentru a rula în siguranță pe drumurile României

Porsche 911 are o nouă generație

Cum îți poți moderniza mașina

Ora de Educație Rutieră

Ce trebuie să conțină o trusă sanitară auto?

 

Cauzele pentru care motorul nu pornește pot fi împărțite în două categorii:

  1. Atunci când motorul nu se învârte deloc sau se învârte foarte încet.

  2. Atunci când electromotorul învârte la turație normală, dar cu toate acestea, motorul refuză să pornească.

Cele mai întâlnite probleme din prima categorie sunt următoarele:

 

Baterie descărcată: Aceasta este principala cauză a motoarelor care refuză să pornească. Dacă bateria este slabă, electromotorul va încerca să pornească motorul, dar turația acestuia va fi insuficientă, iar luminile de la bord par să pâlpâie. Dacă voltajul scade și mai mult, electromotorul nu va mai avea putere să completeze nici măcar o singură rotație a motorului.

De regulă, în aceste cazuri, cablurile de curent și un vecin amabil te pot ajuta să pornești motorul. Însă, cauza descărcării bateriei trebuie identificată pentru că, în caz contrar, problema se poate manifesta din nou.

Verificați bornele bateriei! Acestea nu trebuie să prezinte urme de coroziune și trebuie să fie legate strâns de acumulator.

Aveți grijă să nu uitați consumatori porniți după ce opriți mașina. Aici ne referim la faruri, radio, lumina interioară, etc.

Acumulatorul mașinii dumneavoastră se poate descărca și dacă nu porniți mașina pentru o perioadă îndelungată. În aceste cazuri, cel mai bine ar fi să deconectați bornele bateriei pe perioada cât mașina staționează.

Dacă obișnuiți să lăsați mașina în parcare pe timpul iernii, cea mai bună soluție ar fi să aduceți bateria în casă pentru a preveni descărcarea acesteia.

Probleme cu alternatorul: Dacă alternatorul nu mai funcționează așa cum trebuie, bateria autoturismului dumneavoastră nu se va mai încărca în timpul funcționării normale.

Verificați cureaua de accesorii pentru urme de uzură sau alunecare. De cele mai multe ori, mașinile moderne au un martor în bord care evidențiază probleme ale alternatorului.

Alternatoarele defecte se pot recondiționa cu ușurință la firmele specializate, iar prețul unei asemenea operațiuni este mult mai mic decât în cazul înlocuirii cu un alternator nou.

Probleme ale electromotorului: Aceasta este o altă cauză des întâlnită pentru care autoturismul dumneavoastră nu pornește.

Electromotorul are rolul de a pune în mișcare componentele propulsorului pe benzină sau motorină. Dacă acesta prezintă defecțiuni, motorul nu se învârte suficient pentru a porni. Dacă auziți diverse sunete semănătoare cu o perie de metal care se freacă de o tablă, înseamnă că electromotorul trebuie reparat sau schimbat cu unul nou.

Și acestea pot fi recondiționate la firmele specializate.

Probleme ale contactului: Dacă autoturismul dumneavoastră nu pornește decât după câteva încercări, ar putea să fie din cauza contactului. Dacă farurile vehiculului se aprind la intensitate maximă, dar motorul nu se învârte, sigur aveți probleme cu contactul.

 

Cele mai întâlnite probleme din cea de-a doua categorie sunt următoarele:

 

Rezervorul este gol: Se întâmplă mai des decât credeți. Uneori este ușor să uitați că mergeți cu rezervorul gol. Soluția este simplă pentru motoarele pe benzină: alimentați! La motoarele diesel, procedura este un pic mai complicată. Recomandăm contactarea unui service auto.

Pompa de combustibil: Chiar dacă rezervorul este plin, o pompă defectă nu permite combustibilului din rezervor să ajungă la motor. Dacă ascultați cu atenție atunci când puneți contactul, puteți auzi pompa funcționând înainte de pornirea efectivă a motorului.

Conductă combustibil: Aceasta poate îngheța în condiții de ger pronunțat. Pentru a evita această problemă, trebuie să mențineți rezervorul măcar pe jumătate plin în condiții de temperaturi negative.

Umezeala din rezervor poate condensa pe pereții acestuia în timp ce temperatura oscilează, iar apa rezultată se poate depune pe fundul rezervorului.

O altă problemă, pentru care autoturismul dumneavoastră nu pornește, poate fi reprezentată de un filtru de combustibil înfundat.

Bujiile: De-a lungul vieții unei mașini, acestea se schimbă destul de rar, așa că pot apărea probleme neașteptate. Dacă acestea sunt înnegrite sau dacă motorul pornește greu în ciuda faptului că aveți o baterie bună și un demaror bun, înseamnă că trebuie schimbate.

Bateria cheii la mașinile cu acces și pornire keyless: De multe ori, uităm să schimbăm bateria cheii de la mașină. În cazul autoturismelor care dispune de sistemul keyless go/start, acestea se poate deschide, puteți intra în mașină, dar poate face probleme atunci când se încearcă pornirea motorului. În bord apare martorul de cheie lipsă.

    ITRobert says:

    Domnilor, v-ati oprit la jumatatea listei… Bobina/bobinele de inductie cui le-ati lasat? Cureaua de distributie, cand masina are rulaj peste ceea ce este considerat “curea pe viata”, adica 120 mii Km? Regulatorul presiunii de benzina? Senzori, cum ar fi cei de la axa cu came, vilobrochen, senzorul cantitatii de aer (Mass airflow sensor)? Dintre problemele electrice, o cauza ar putea fi un scurt circuit care de regula apare la accesorii instalate de propietar (proiectoare, faruri, radio)… Personal nu recomand decuplarea bateriei, ci mentinerea ei din motive de “calculator”… Unele resetari de software se fac brin decuplarea bateriei pentru 30 de minute; nu e clar ca dorim sa ni se reseteze numai pentru ca avem o baterie “ciudata”… Perosnal recomand un OBD2 performant in trusa de scule si o baterie de avarie LI-ION care ne ajuta in situatii neprevazute, dar cu care putem ajuta si un coleg de trafic la nevoie…

Adaugă un comentariu