Skoda Octavia II de la 4.000 de euro: Nimeni nu are nevoie de atât spațiu

A doua generație a Skoda Octavia este foarte căutată. Iar acum are și prețuri convenabile.

În parcarea de la IKEA, ca și pe autostradă, Skoda Octavia este la fel de competentă. Cu un volum de încărcare între 580 și 1.630 de litri, cele mai multe canapele și dulapuri încap fără probleme în portbagaj, iar dieselul puternic este apreciat nu numai de către personalul din vânzări. Skoda Octavia este o prezență vizibilă pe șosele, de peste 20 de ani. Vechea imagine de brand ieftin a fost de mult uitată, iar asta se datorează influenței puternice a mărcii Volkswagen: sub caroseria originală de break regăsim, de fapt, tehnologia unui Golf. Cu toate acestea, Octavia a flirtat mereu cu clasa medie, unde și-a găsit mulți fani ca o alternativă mai ieftină și mai muncitorească a lui Passat.

De ce nu trebuie să cumperi o mașină adusă din Germania – UN EXEMPLU PERFECT

Skoda Octavia

În special cu a doua generație, comercializată între 2004 și 2012 (cunoscută intern și ca modelul 1Z), Skoda a ridicat și mai mult ștacheta în ceea ce privește confortul, calitatea și spațiul interior. Este, așadar, cu atât mai deranjant că unele probleme de la Volkswagen au migrat și sub caroseria modelului ceh. Este vorba, printre altele, de cutia de viteze manuală cu cinci trepte și cea cu dublu ambreiaj DSG din banca de organe a grupului. Și motoarele TSI, afectate de probleme cu alungirea lanțului de distribuție și defectarea turbocompresorului, pătează imaginea pozitivă a Octaviei.

NOILE MAȘINI ALE POLIȚIEI de 50 de milioane de euro! Uite ce pot cumpăra! FOTO

Ce mașină conduce Cosmin Contra, noul selecționer al României

Un șofer a îndrăznit’ să-i dea flash-uri unui taximetrist! Ce a urmat a speriat pe toată lumea! | VIDEO

Toți șoferii trebuie să știe asta! Cum se conduce corect o mașină!

Dacia Duster – primele poze cu interiorul!

În special break-ul, intrat pe piață din 2005, arată cât de bine poate să ruleze un model destul de modest ca dotări. Pe lângă nivelul de spațiu excelent, Octavia impresionează cu costurile de operare mici, vizibilitatea bună și diametrul de bracaj neobișnuit de mic, doar 10,2 metri. Este, în schimb, destul de spartan și are o suspensie ceva mai zgomotoasă, cu toate că break-ul nu este deloc deranjant și oferă toate calitățile pe care le caută un cumpărător la mâna a doua. O alegere bună este motorizarea 2.0 TDI, aceeași impresie fiindu-ne confirmată de Octavia 1.6 FSI în 2009, în testul de anduranță Auto Bild. Aceasta a parcurs cei peste 100.000 km fără probleme, stabilind etalonul pentru întregul grup VW.

Skoda Octavia: Costuri fixe favorabile, piese de schimb la prețuri rezonabile

Octavia beneficiază de tot ce poate oferi grupul Volkswagen în materie de componente. Cu avantaje, dar și cu dezavantaje specifice. Spre exemplu, multe modele diesel sunt afectate de scandalul emisiilor, soluția fiind rechemarea în service. La motoarele TSI se alungesc lanțurile de distribuție și se colmatează supapele EGR. A doua generație, din 2004, a cunoscut fluctuații mari în ceea ce privește calitatea fabricației. Frecvent au fost înregistrate probleme la calitatea vopselei.

Skoda OctaviaCureaua de distribuție se rupe
1.6 TDI are o curea dințată de distribuție, care trebuie înlocuită la fiecare 180.000 km.

Probleme la cutia de viteze
Cutia manuală cu cinci trepte se uzează prematur, DSG este, de asemenea, sensibilă. Mai bine: cea cu șase trepte de pe 2.0 TDI.

Calitatea vopselei
La unele modele, calitatea slabă a vopselei determină cojirea și apariția ruginei la muchiile caroseriei.

Skoda OctaviaAxe planetare
Bătăile au fost frecvent criticate la controlul TüV. Înlocuirea nu este ieftină, chiar dacă kituri de reparație pot fi găsite și la 100 de lei.

Lumini
Pe lângă farurile incorect reglate sau becurile arse, multe critici la TüV au fost atrase de farurile cu xenon care „tremură.

Arcuri rupte
În special la break, ruperea arcurilor pe puntea spate este o problemă frecventă. Înlocuirea acestora nu este însă foarte costisitoare.

Verdict
Spațiu din belșug, motorizare diesel puternică și economică, tren de rulare confortabil: Octavia II este un talent polivalent. La second-hand, recomandăm modelele de după faceliftul din 2009.

Polițistul l-a oprit pentru un control de rutina, dar ce a urmat întrece orice imaginație

A apărut prioritatea de rapper’. Vezi cum funcționează! | VIDEO

ATENȚIE ȘOFERI! Uite cum se face PARCAREA PERFECTĂ!

    vvvv says:

    orice accept, dar ca e confortabila NU. loganul e mai bun din toate puntele de vedere

Adaugă un comentariu