Bentley a suferit pierderi majore de la introducerea noilor norme WLTP

Producătorul englez de autoturisme de lux, Bentley, a avut doar de suferit după trecerea la noile proceduri de testare WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure).

Citește și:

Proiectul Primăriei a fost aprobat: Cum obții 500 de lei pentru combustibil?

Amenzi mari pentru abateri considerate minore de către șoferi

Cât de productivă este o cameră fixă: Uite câte amenzi adună în două săptămâni

VW a confirmat: producția lui Passat se mută

Ora de Educație Rutieră: Un proiect în întâmpinarea șoferilor de mâine

Șoseaua de Centură a Bucureștiului – un proiect continuu

Ford vrea să scape de mirosul de “mașină nouă”

Ce trebuie să conțină o trusă sanitară auto?

București este pe primul loc în Europa la aglomerație

Oferte ANAF!

 

Din păcate, nu doar britanicii de la Bentley au probleme. Audi a suferit o scădere a vânzărilor în Europa cu 56% în luna septembrie, imediat după introducerea noilor norme WLTP.

Dar la Bentley, situația este și mai apăsătoare, povestește chiar Adrian Hallmark, directorul general Bentley Motors: “am fost foarte aproape de o catastrofă”. Acesta a recunoscut că, de la introducerea WLTP, compania a pierdut profitul pentru aproximativ 300-400 de unități Bentayga.

Nu am fost suficient de rapizi în pregătirea mașinilor pentru noile standarde, astfel, am fost prinși în lunga așteptare pentru noile omologări” a declarat Adrian Hallmark.

Cu toate acestea, noile proceduri de testare au fost planificate și propuse în 2015. De atunci, majoritatea producătorilor au avut timp să-și pregătească autoturismele.

Planificarea din timp era esențială, deoarece există o singură facilitate de testare pentru toți producătorii care vând autoturisme, motociclete și autoutilitare în Europa. Acestea trebuie testate în toate variantele de motorizare, dar și în toate versiunile de echipare la care se adaugă și toate opționalele.

De exemplu, un plafon panoramic adaugă o greutate suplimentară plafonului mașinii și poate mări coeficientul de rezistență cu aerul și astfel consumul mașinii. Ca urmare, se modifică valorile de dioxid de carbon eliberate în atmosferă.

Există posibilitatea ca unele opțiuni să nu fie aprobate de WLTP din prima încercare, așa că producătorii trebuie să refacă aceste componente și să revină la testare. În cazul acesta, își vor aștepta din nou rândul, uneori chiar și pentru câteva luni bune.

Unii producători, cum ar fi Seat, au o nouă strategie de vânzare, dar și de testare a mașinilor produse. Aceștia nu mai oferă o listă lungă de echipamente opționale. Acum includ aceste opțiuni în variantele de echipare. Acest concept nu este nou, Mazda oferă, de asemenea, o listă extrem de scurtă de echipamente opționale: culoare, tapițerie piele, pachet securitate și versiune motor, astfel reducând substanțial timpul de testare WLTP.

Companiile acestea, spre deosebire de Bentley, au avut de câștigat de la introducerea WLTP, deoarece au avut posibilitatea de a oferi livrare imediată pentru clienți.

Principala cauză, pentru care Audi și Bentley au avut probleme imediat după introducerea WLTP, a fost scandalul Dieselgate. În timpul în care alți producători își îndreptau atenția către modernizare, grupul Volkswagen a trebui să-și joace toate cărțile pentru a nu intra în faliment.

Adaugă un comentariu