BMW a creat o motocicletă autonomă: De ce nu poți s-o cumperi

Oricât de interesant ar fi conceptul, producătorul german nu plănuiește să scoată vreodată la vânzare această motocicletă. 

Versiunea autonomă a lui Motorrad R 1200 GS a fost dezvăluită în premieră la BMW Motorrad Techday, în septembrie 2018, dar motocicleta a revenit în lumina reflectoarelor la CES 2019. Cu ocazia târgului de tehnologie din Las Vegas, BMW a oferit detalii suplimentare despre prototip și mai multe clipuri demonstrative.

Toată „magia” are loc în cutiile de depozitare din spatele motocicletei. Acolo se regăsește sistemul electronic responsabil pentru autonomie. Observăm și o antenă radio, cu rolul de a recepta comenzile unui operator uman. Acesta îi transmite vehiculului când să pornească, când să oprească sau ce fel de viraj să efectueze, iar motocicleta trece la fapte.

 

Citește și…

Dacia: mașină electrică pentru toate buzunarele

Cod Rutier 2019: Ce vei păți dacă ești prins butonând telefonul la volan

Impozit auto 2019: cât trebuie să plătim și până când

Sistemul de siguranță care nu te lasă să faci accident

Tinerii care pot urma gratuit școala de șoferi

Producție record pentru Duster!

 

Este de remarcat faptul că R 1200 GS nu folosește giroscop pentru a-și menține echilibrul, așa cum se întâmplă – spre exemplu – în cazul Honda Riding Assist. În schimb, se bazează pe un sistem care imită comportamentul uman, aplicând aceleași comenzi la care ar apela un motociclist real.

Michael Peyton, vicepreședintele diviziei nord-americane a BMW Motorrad, recunoaște că modelul nu va fi disponibil publicului. Mai mult decât atât, BMW nici măcar nu intenționează să creeze vreodată o motocicletă 100% autonomă. În schimb, acest banc de probe pe roți va contribui enorm la dezvoltarea unor sisteme de siguranță active: „Nu plănuim să lansăm această motocicletă pentru consumatori. Nu va înlocui scuterul care livrează pizza”, susține Peyton. „În schimb, ne întrebăm cum îi putem ajuta pe motocicliști să fie mai în siguranță și să se bucure mai mult de drum”.

Prototipul va monitoriza în detaliu dinamica condusului, astfel încât să identifice situațiile periculoase și să „învețe” cum trebuie evitate. Dacă totul decurge conform planului, testările vor conduce la dezvoltarea unui algoritm complex care anticipează eventuale accidente și îl ajută pe motociclist să rămână în siguranță.

Adaugă un comentariu