Cod Rutier 2020: principalele modificări în legislația rutieră

Anul 2020 aduce noi modificări în Codul Rutier. Cele mai importante prevăd noi reguli pentru cei care vor să obțină permisul de conducere și obligativitatea ca persoanele în vârstă să facă controale medicale mai des.

Din data de 1 iulie 2020, persoanele care vor să aibă carnet de conducere trebuie să aibă absolvite cel puțin 10 clase terminate.

Citește și:

Tupeu și prostie pe autostrada Timișoara – Arad (Video)

Cod Rutier 2020: persoanele în vârstă sunt obligate să facă mai des controlul medical

O altă modificare prevăzută în noul Cod Rutier 2020 stabilește ca persoanele în vârstă care mai doresc să conducă pe drumurile din România vor fi obligate să facă mai des controlul medical. Pe de altă parte românii cu probleme cardiace sau diabet vor obține mai greu permisul auto.  Persoanele care doresc obținerea permisului de conducere auto și care suferă de afecțiuni cardiovasculare sau diabet zaharat vor putea obține mai greu dreptul de a conduce un autovehicul,.

Noile reglementări ale Codului Rutier prevăd și ca cei care sunt prinşi vorbind la telefon în timp ce se află la volan să poată fi sancționați prin suspendarea dreptului de a conduce pentru o perioadă de 30 de zile. Cei care sunt surprinși în timp ce conduc folosind telefonul mobil  riscă amenzi cuprinse în Clasa III de contravenții (2-3 puncte), cuprinse între 870 și 1.160 de lei. În cazul în care folosirea telefonului reprezintă una dintre cauzele care au dus la încălcarea altei reguli privind circulația autovehiculelor pe drumurile publice, sancțiunea crește semnificativ: 4-5 puncte de amendă și suspendarea dreptului de a conduce pentru 30 de zile.

Cod Rutier: poţi fi amendat pe un drum cu zapadă chiar dacă ai anvelope de iarnă

Pentru că deja aveam zăpadă și polei în unele regiuni ale țării, e bine să știm că legea prevede ca în aceste condiții să avem mașina echipată cu anvelope de iarna.

Conform Codului rutier, anvelopele de iarnă sunt obligatorii dacă drumurile publice sunt acoperite cu zăpadă, gheață sau polei. De asemenea, vehiculele de transport marfă cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone, precum și vehiculele de transport cu mai mult de nouă locuri trebuie să aibă anvelope de iarnă pe roțile axei/axelor de tracțiune sau să aibă montate pe aceste roți lanțuri sau alte echipamente antiderapante certificate.

Dar ce nu ştiu cei mai mulţi şoferi este că tot pot primi amendă chiar dacă au anvelope de iarnă şi cred că pot circula fără griji pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei.

În cazul în care anvelopele  sunt uzate poliția ne poate amenda cu până la 725 de lei. Producătorii de anvelope au prevăzut anvelopele cu martori de uzură. Aceştia sunt poziționaţi între blocurile profilului de pe anvelopă, au o înălțime de 1,6 mm și sunt minim șase astfel de indicatori.

Practic limita maximă de uzură este de 1,6 mm, iar limita pentru minima siguranţă este de 2 mm. În concluzie, limita minimă admisă precizată în Codul Rutier este dată de martorul de uzură care este pe anvelopă.

Și nu trebuie să uităm că în conformitate cu prevederile din Codului Rutier, pentru a fi condus pe drumurile publice, orice autovehicul trebuie dotat cu trusă medicală. Mulți dintre șoferi nu știu însă ce trebuie să conțină trusa cu pricina.

Pe lângă cele două triunghiuri reflectorizante şi un stingător de incendiu, fiecare mașină trebuie echipată cu trusă de prim ajutor omologată de Registrul Auto Român.

Această trusă medicală trebuie să conțină următoarele materiale:

Instrumentar

– O foarfecă cu ambele vârfuri boante, cu lama tăietoare pentru material textil tip postav gros de minimum 2 mm
– Un dispozitiv intermediar pentru respirație gură la gură cu valva unidirecțională sau filtru

Materiale sanitare

– Minimum patru bucăţi de pansament rapid (plasture)
– O rolă leucoplast
– Minimum cinci pachete a câte 25 bucăţi de comprese de tifon sterile
– Faşă tifon – minim două bucăţi pentru fiecare dintre dimensiunile: 5cm X 4m şi 10 cm x 4 m
– Minimum două bucăți de bandaj nedeformabil
– Minimum două perechi de mănuși de unică folosință
– O faşă elastică
– Minim două bucăti de pansament steril adsorbant de dimensiuni diferite

Alte materiale

– Minim 6 ace de siguranta
– Minim o folie de supraviețuire izotermă cu dimensiunile de 2,10 m x 1,60 m
– O broșură de instrucțiuni de prim ajutor, autorizată de Ministerului Sănătăţii Publice
– Lista cu conținutul trusei

Ce riscați dacă nu aveți trusă?

Conform codului rutier, conducerea unui autovehicul care nu este dotat cu trusă medicală, triunghiuri reflectorizante și stingător pentru incendii, omologate, constituie contravenție și se sancționează cu amenda prevăzută în clasa a II-a de sancțiuni: de la 4 sau 5 puncte penalizare și amendă de la 420 lei la 525 lei.

    Marinescu says:

    hai sa le luam pe rand
    ce inseamna examene medicale mai dese la persoane in varsta .? Din mass media am vazut multe cazuri cand persoane sub 40 de ani au murit la volan din cauza unui infarct ( facut la volan , stres emotii etc )ele nestiind ca sufera cu inima Ce facem in asemenea cazuri? examinam toata populatia mereu?ce prevad normele UE ? orice sofer tanar sau batran poate avea un infract sau o comotie cerebrala asa din senin.Clar? Cate cazuri de accidente cu persoane in varsta se cunosc comparativ cu cele comise de soferi tineri si grabiti? e vreo statistica? Asa ca….nu generalizati domnilor guvernanti !cred ca suna a discriminare pe undeva.carand mereu pe la spitale soferii mai in varsta
    2. am trusă sanitara si ce sa fac cu ea ca nu-s medic?Punand mâna si ridicand un accidentat sau dandu-i apă cand nu trebuie etc in ideea de a-l ajuta poate ii fac mai mult rau decat bine sa fie clar Da, utile sunt stigatorul si triunghiurile reflectorizante Atat.Sigur s-ar putea legifera obligativitatea ca medicii care sofeaza sa aiba la ei asemenea truse Asta da! In rest nu sunt utile pt nepriceputi. dimpotriva.

    Dinu says:

    ce sa fac cu trusa sanitara daca nu stiu sa o folosesc nefiind cadru sanitar?

Adaugă un comentariu