Comisia Europeană își exprima îngrijorarea privind exportul diesel-urilor

În unele orașe din Germania, poluarea este mai ridicată decât prevăd normele Uniunii Europene. Astfel, autoritățile germane sunt determinate să găsească metode de a reduce emisiile poluante. Comisia Europeană este îngrijorată că problema se va muta în Europa de Est, odată cu exportul mașinilor diesel vechi.

Citește și:

Atenție, cresc amenzile! Cât va fi punctul de amenda din ianuarie?

5 sfaturi esențiale pentru conducerea pe timp de ceață

Carburanții își schimbă denumirile din 12 octombrie

O metodă inedită ca să scapi de punctele de penalizare de pe permis

Șoferii începători ar putea rămâne fără permis mai ușor

Porsche renunță la motoarele diesel

WTLP pune piedică vânzărilor de hibride plug-in

ANAF verifică toate mașinile second-hand aduse în țară

 

Alături de companiile auto din Germania, guvernul de la Berlin a ajuns la un compromis privind reducerea poluării cauzate de autoturismele vechi cu motoare diesel.

Proprietarii de autoturisme diesel din orașele cele mai poluate urmează să primească subvenții pentru achiziționarea unor modele moderne care respectă noile norme de poluare.

De asemenea, anumiți producători auto au fost de acord să primească aproximativ 5.3 milioane de autoturisme în service pentru a efectua o modificare a soft-ului în vederea scăderii emisiilor cu până la 30%.

Elzbieta Bienkowska, comisarul pentru piața internă, industrie, antreprenoriat și IMM-uri este de părere că noua strategie va conduce la exporturi record către Europa de Est. Oficiala a declarat următoarele: ‘Exporturile înseamnă mutarea problemei calității aerului de la vest către est. Planul Guvernului german de a evita interzicerea circulației celor mai poluante autoturisme diesel ar putea extinde problema‘.

Acum nu mai este doar o problemă națională, ci una europeană. Trebuie stabilit clar ce se va întâmpla cu autoturismele diesel vechi‘ a mai completat oficialul Comisiei Europene.

Valoarea autoturismelor diesel de pe piața second-hand a scăzut dramatic după scandalul Dieselgate din 2015, când Volkswagen a recunoscut că a modificat cifrele de emisii poluante pentru aproximativ 11 milioane de autoturisme vândute pe plan internațional.

În 2017, Germania a exportat în total 239.541 autoturisme diesel second-hand. Cele mai multe din acestea au fost vândute în Italia (22.400 unități) și în Austria (21.600 unități). Între timp, România se află pe locul 7 în top, cu 11.500 de unități importate anul trecut.

Problema este chiar mai gravă în Bulgaria, unde doar anul trecut au fost importate din Uniunea Europeană peste 30.000 de mașini second hand diesel cu normă de poluare mai mică sau egală cu Euro 3, titrează Agerpres.

Adaugă un comentariu