CX-5 100th Anniversary: Mazda supremă

Înainte să te urci într-o Mazda, știi că trebuie să ai așteptări ridicate. Totuși, CX-5 100th Anniversary Edition duce ștacheta și mai departe. Să vedem cât de bine le-a ieșit niponilor!

Ediția din 2021 a Mazdei CX-5 se poate lăuda cu unul dintre cele mai rafinate propulsoare din segment. Interiorul strigă luxury, însă japoneza ar fi putut beneficia de o izolare acustică superioară.

Care-i treaba cu macheta? Fiecare proprietar al unui model Mazda 100th Anniversary Edition primește un catalog în care a fost surprinsă esența ultimului secol pentru producătorul nipon, dar și o „a doua mașină'. Sigur, vorbim aici despre o miniatură. Atât în formă reală (avea o lungime de sub trei metri și o greutate de 380 kg), cât și sub aspect de machetă. Clasicul R360 coupé dispunea de un motor V-twin (răcit cu aer) de 356 cmc cu 16 CP. Modelul a reprezentat debutul automobilistic al brandului și ocupă un loc aparte în inima niponilor.

Pentru a sărbători cum se cuvine cei 100 de ani de existență, Mazda s-a inspirat din schema de culori a micuței R360. Toate modelele aniversare din gamă beneficiază de nuanța Snowflake White Pearlescent și de un interior Burgundy. Când deschizi portiera lui CX-5 vei observa instantaneu mocheta roșie și accentele ediției limitate. De asemenea, versiunea din 2021 a celui mai mare SUV Mazda a renunțat la vechiul sistem multimedia în favoarea celui întâlnit la Mazda 3 și CX-30. Deși este amplasat la o distanță lejeră, ecranul nu mai dispune de suport tactil și poate fi controlat doar prin intermediul butonului rotativ amplasat pe consola centrală. Nu ne deranjează acest lucru, deoarece japonezii pun siguranța pe primul loc.

Mazda MX-30 este ofertată în România la pachet cu o stație de încărcare Elvi EVBox, cadou de la ENGIE

 

De sub capotă toarce ușor un adevărat unicorn al propulsoarelor prezente pe un vehicul care se află în acest moment într-un showroom. CX-5 încă poate fi configurat alături de motorul aspirat de 2,5 litri cu patru cilindri. Sigur, datele tehnice nu impresionează, dar din spatele volanului, nici că ai vrea mai mult. Transmisia automată cu șase trepte pune excelent în valoare cuplul modest de 258 Nm (atins la 4000 rpm) și îl transmite fără ezitare celor patru roți din dotare.

Până la viteze de autostradă, atmosfera de la bordul lui CX-5 este serenă și lipsită de zgomot. Sunt momente în care ai impresia că te afli la bordul unui vehicul electric, însă după acest prag, sunetul vântului devine o parte componentă a experien- ței, totuși, fără a o afecta prea mult. Ajungem să-l iertăm repede atunci când găsim un drum virajat, unde masa redusă ne arată că S-ul din SUV este la el acasă în CX-5. Motorul se turează repede, iar direcția răspunde prompt. Să-i întrebăm și pe cei din spate cum se simt? Locul este suficient în ambele planuri, iar confortul, chiar și în cazul călătoriilor lungi, este excepțional.

Mazda MX-30: Viitorul e acum

 

MAZDA CX-5 SKYACTIV-G194
100TH ANNIVERSARY EDITION
•Motor L4, natural aspirat •Cilindree 2488 cmc •Putere max.194 CP la 6000 rpm •Cuplu max. 258 Nm la 4000 rpm •Transmisie tracțiune integrală, cutie automată cu șase trepte •Masă proprie 1.575- 1.640 kg •0–100 km/h 9,2 s •Viteză max. 195 km/h •Consum combinat 8 l/100 km (WLTP) •Emisii CO2 182 g/km (WLTP) •Preț model testat 40.390 de euro (TVA inclusă)

Mazda 3 Edition 100: Tortul centenar

 

VERDICT
Japonezii atacă la „corazón'. Din nou! Când dai ochii cu interiorul roșu al ediției centenare știi că te-ai urcat într-o mașină specială. O iubim și pentru motorul mare aspirat de sub capotă și pentru atenția incredibilă la detalii pe care a primit-o cel mai mare SUV Mazda.

Adaugă un comentariu