Dacia Duster primește un nou motor la Paris

Dacia Duster primește un nou motor la Salonul Auto de la Paris. Toate datele oficiale vor fi anunțate în conferința de presă organizată în standul mărcii din Mioveni.

Până atunci, știm că Duster primește un motor alimentat cu benzină din noua gamă Energy TCe. Nu este pentru prima dată când apar informații despre acestă unitate în gama Dacia, așa că este clar că vorbim despre o unitate de 1.33 litri. Agregatul a fost dezvoltat de la zero și este împărțit de Alianța Renault Nissan cu partenerii de la Daimler. Nu ar fi surprinzător să-l vedem peste câțiva ani și în gama Mitsubishi.

Citește și:

Atenție, cresc amenzile! Cât va fi punctul de amenda din ianuarie?

5 sfaturi esențiale pentru conducerea pe timp de ceață

Carburanții își schimbă denumirile din 12 octombrie

O metodă inedită ca să scapi de punctele de penalizare de pe permis

Șoferii începători ar putea rămâne fără permis mai ușor

Porsche renunță la motoarele diesel

WTLP pune piedică vânzărilor de hibride plug-in

ANAF verifică toate mașinile second-hand aduse în țară

 

Știm deja că acest motor are distribuție variabilă atât pentru supapele de admisie, cât și pentru supapele de evacuare, iar unitatea este echipată și cu un filtru de particule. Injecția este directă și toate versiunile de putere ale acestui motor sunt supraalimentate. Desigur, sistemul Stop-Start este prezent.

Motorul TCe de 1.33 litri pe care îl va primi Duster va dezvolta cel puțin 115 CP, spun unele surse, în timp ce varianta de top a acestuia ar trebui să dezvolte 140 CP, potrivit presei franceze. Renault a lansat în gamele Scenic, Grand Scenic și Megane mai multe versiuni ale acestei unități.

Există și o versiune de 160 CP a motorului TCe de 1.33 litri, disponibilă atât cu o transmisie manuală, cât și cu o unitate EDC. Cea din urmă nu va fi disponibilă cu 4×4, dar varianta cu transmisie manuală este așteptată să înlocuiască echivalentul actual cu motorul 1.2 TCe, care va pleca din oferta Dacia.

Cea mai puternică versiune a motorului turbo de 1.33 litri al alianței Renault-Nissan este folosită de Mercedes-Benz sub capota noii generații a Clasei A, în varianta A200, care dezvoltă 163 CP și 250 Nm. Aceasta din urmă nu va ajunge prea curând în gama Dacia, dar nu putem afirma că nu va ajunge niciodată sub capota unui model Dacia.

Duster ar trebui să primească motorul 1.33 TCe în variante de 115 și 130 CP, dacă judecăm după informațiile publicate în trecut de mai multe publicații din Franța. Toate citau surse din cadrul companiei deținute de Renault.

Odată cu noua motorizare a lui Duster, Dacia va prezenta și finaliștii unui concurs de design.

1.33 TCe

Adaugă un comentariu