Dacia Spring: o adevărată revoluție în lumea mașinilor electrice accesibile

Trăim un moment istoric. Un moment de o însemnătate uriașă pentru constructorul de la Mioveni. Astăzi am avut ocazia de a ne urca la volanul primei Dacii electrice și suntem gata să vă împărtășim primele impresii. Discutăm despre cel mai accesibil autoturism electric din Europa. Dacia Spring poate fi achiziționată în România cu prețuri începând de la 7.700 de euro prin programele Rabla Plus și Clasic 2021.

S-a tot discutat despre dimensiunile compacte ale Daciei Spring. Lungimea este de doar 3,73 m, lățimea de 1,62 m, iar înălțimea este de 1,51 m. În ciuda acestei caroserii din categoria mini, Spring impresionează cu un spațiu generos la interior și cu o gardă la sol de 150 mm. Există spațiu suficient pentru patru adulți cu înălțimea de 1,80 m, în timp ce portbagajul oferă un volum de 290 de litri. Trebuie menționat și faptul că Dacia Spring vine cu o roată de rezervă de dimensiune standard.

Dacia Spring rulează pe un set de roți cu jante de 14 inchi, iar secțiunea anvelopelor este de 165. Interesant este că jantele sunt fabricate din oțel, iar deasupra acestora găsim un set de capace elegante din plastic. O soluție ideală pentru condusul preponderent în mediul urban. Suspensia asigură un parcurs confortabil, deși există un ruliu destul de pronunțat, atunci când Spring este condus cu mai mult nerv.

Sub capotă identificăm un motor electric cu 45 CP, ce este alimentat de un acumulator de 26,8 kWh. Deși modeste, resursele primei Dacii electrice sunt suficiente pentru mediul urban. Există și o funcție ECO, care atunci când este activată, scade puterea motorului până la 32 CP, iar viteza maximă coboară de la 125 km/h până la 100 km/h. Conform ciclului de testare WLTP, Dacia Spring poate parcurge 230 km în cazul unui regim mixt. Valoarea se apropie de adevăr. Traseul nostru a măsurat aproximativ 150 km. La sfârșitul zilei, instrumentarul lui Spring afișa o autonomie rămasă de 60 km.

Reîncărcare acumulatorului (de la 0 la 80%) poate fi efectuată în aproximativ 50 de minute de la o stație de încărcare DC la 30 kW, în timp ce utilizarea unei prize domestice (2,3 kW) necesită 14 ore pentru o încărcare completă.

Primele exemplare Dacia Spring vor fi oferite platformelor de Car Sharing. De aceea, exemplarul pe care l-am testat astăzi beneficia de o echipare Business. Fiind proiectată pentru a fi utilizată de mai multe persoane pe un interval scurt de timp, scopul mașinii noastre este de a fi cât mai durabilă. Aceasta a primit o tapițerie din piele ecologică, în timp ce scaunele beneficiază de un burete mai dur. Această versiune poate fi descuiată cu ajutorul unei aplicații instalate pe smartphone, însă pornirea rămâne pe bază de cheie fizică.

Testul nostru complet cu Dacia Spring va putea fi citit în numărul de mai al revistei Auto Bild România.

    Grig says:

    prefer masina pe benzina sa fie clar
    atat pt autonomie cat si pt timpul de incarcare a bateriilor care e f f mare
    si apoi cat scade autonomia cand functioneaza farurile stergatoarele de parbriz si sistemul de incalzire ( racire) a habitaclului?
    Benzina ( sau motorina ) e sfanta si sigura sa fie clar.

Adaugă un comentariu