Ford Focus ST debutează oficial: iată specificațiile și fotografiile!

Ford a prezentat noul Focus ST la doar câteva luni de la debutul celei de-a patra generații a compactei sale.

Oficial, noul Ford Focus ST debutează public în cadrul Salonului Auto de la Geneva, dar el a fost deja prezentat pe internet pentru cei care nu mai au răbdare până la începutul lunii martie. Ford Focus ST va putea fi comandat atât în versiune hatchback, cât și wagon. Ovalul Albastru ne promite cel mai agil și mai dinamic Ford ST din istorie.

Există patru nuanțe de caroserie dedicate pentru acest model, precum și două modele de jante, cele din urmă fiind disponibile pe 18 și 19 inchi.

Pentru prima dată, Focus ST primește o funcție de schimbare a modurilor de rulare, aceasta oferind posibilitatea de a schimba răspunsul la accelerație, comportamentul direcției și modul în care schimbă treptele transmisiile automate. Acestea din urmă au o funcție intuitivă care se adaptează în funcție de regimul de conducere, în timp ce diferențialul controlat electronic operează în baza unor parametri prestabiliți pentru a putea preveni pierderea aderenței. Noul diferențial este furnizat de cei de la Borg-Warner.

Citește și:

Schimbări la polițele RCA: ce criterii noi de risc ar putea fi introduse

Test de frâne în condiții extreme

Cea mai mare paradă de mașini autonome organizată vreodată

Cele mai periculoase șosele din România

Tot ce trebuie să știi despre verificarea unei mașini second hand

Sicrie pe roți: mii de mașini din România prezintă pericol iminent de accidente

Românii cumpără pe încredere mașini second hand: doar 15% le verifică în service

 

Noul Ford Focus ST vine în continuare doar cu tracțiune față, așa cum erau și predecesorii săi. Cumpărătorii vor putea alege și un pachet de performanță, acesta incluzând un mod pentru circuit pe lângă cele trei existente în standard (Wet, Normal și Sport)/ Totodată, pachetul de performanță aduce o funcție launch control, indicator de schimbare a treptelor pentru performanțe maxime și rev-matching decuplabil.

La nivel stilistic, modelul nu exagerează cu ornamentele sportive, dar prezintă un pachet de design dedicat și un interior mai sportiv. Scaunele față sunt semnate Recaro și pot fi comandate cu tapițerie textilă, din piele sau mixtă. Volanul este și el sport, iar pasagerii vor remarca mai multe ornamente din aluminiu cu un design specific.

În comparație cu generația pe care o înlocuiește, avem cu 17% mai mult cuplu și cu până la 12% mai multă putere. Admisia motoarelor a fost dezvoltată special pentru Focus ST, iar sistemul de evacuare a fost proiectat pentru a reduce fenomenul de back-pressure, în timp ce schimbătorul de căldură (intercoolerul) este și el reproiectat. Americanii de la Ford oferă două transmisii pentru Focus ST: o manuală cu șase trepte sau o automată cu șapte trepte.

Prima prezintă și o funcție rev-matching, oferită opțional, care sincronizează automat turația motorului cu treapta inferioară aleasă. În mod normal, șoferul ar trebui să facă acest lucru, dar sistemul electronic înlătură această necesitate pentru retrogradări mai line. Apropo, cursa timoneriei a fost scurtată cu șapte procente în raport cu predecesorul său. Sistemul este decuplabil pentru cei care sunt deja familiarizați cu această tehnică de conducere. În cazul versiunii cu motorizare EcoBoost, un diferențial controlat electronic cu alunecare limitată este standard.

Clienții pot alege între două motorizări: un 2.3 EcoBoost sau un 2.0 EcoBlue. Primul este o unitate alimentată cu benzină, similară cu cea găsită la Mustang și Focus RS, dar care oferă 280 CP și 420 Nm. Puterea maximă este atinsă la 5.500 de rotații pe minut, pe când momentul maxim este livrat între 3.000 și 4.000 de rotații pe minut.

Turbosuflanta acestui motor este twin-scroll, iar agregatul este echipat și cu o funcție anti-lag, menită să reducă întârzierea răspunsul la accelerație specifică propulsoarelor supraalimentate. Funcția respectivă este activată în modurile de rulare Sport și Track. Accelerarea de la 0 la 100 km/h pentru Ford Focus ST EcoBoost este realizată în mai puțin de șase secunde.

Între timp, în tabăra alimentată cu motorină, Ford Focus ST EcoBlue primește cel mai puternic diesel oferit vreodată sub capota unui Focus. Are 190 de cai-putere la 3.500 rotații pe minut și un cuplu maxim de 400 Nm între 2.000 și 3.000 de rotații pe minut. Detaliile tehnice complete ale acestei versiuni vor fi anunțate ulterior. Până atunci, aflați că șoferul va avea la dispoziție 360 Nm încă de la 1.500 rpm.

Indiferent că alegi un Focus ST diesel sau alimentat cu benzină, platforma tehnică este bazată pe configurația C2 a actualului Focus, dar are o suspensie configurată pentru mai multă sportivitate, un sistem de frânare mai performant și o direcție cu 15% mai rapidă decât cea a actualului Focus. Amortizoarele și arcurile oferă 20% mai multă fermitate la nivelul punții față și 13% în plus pentru puntea spate în raport cu un Focus obișnuit, iar garda la sol a scăzut cu un centimetru.

Toate modelele EcoBoost vor avea tehnologia Continously Controlled Damping, adică amortizoare controlate electronic, în standard. Aceasta asigură un plus de rafinament în compania sistemului de suspensie independentă cu brațe inegale (configurația Short-Long arm) ales pentru puntea spate. Sistemul monitorizează o serie de parametri la fiecare două milisecunde pentru a schimba felul în care răspund amortizoarele. Varianta break are o geometrie a suspensiei diferită pentru a fi capabilă să dea dovadă de agilitate și când este încărcată la capacitatea maximă.

Etrierii de pe puntea față au două pistonașe, iar sistemul de frânare are asistență electrică la nivelul pompei centrale pentru a furniza presiunea necesară mai rapid decât echivalentul său operat exclusiv hidraulic.

Tehnologiile din actuala gamă Focus sunt prezente și pe modelul ST, deci vei putea avea un hot hatch capabil să parcheze singur, cu tempomat adaptiv și cu head-up display, printre altele. Debutul comercial al noului Ford Focus ST are loc în vara anului curent. Până atunci, vom afla și prețurile sale.

Adaugă un comentariu