Ford Mondeo facelift: restilizarea aduce un nou sistem hibrid

Ford a prezentat noul Mondeo facelift în cadrul Salonului Auto de la Bruxelles.

Restilizarea în gama Mondeo aduce în premieră o versiune hibridă a lui Mondeo Wagon, precum și schimbări stilistice pentru toate variantele acestei mașini de clasă medie. Actualizările introduse includ noi tehnologii și motoare noi.

Citește și…

Curtea Constituțională: radarele nu vor fi presemnalizate

Record mondial: cum arată cea mai lungă mașină construită vreodată

Dacia Duster Charisma: o nouă ediție specială a SUV-ului românesc

Dacia: mașină electrică pentru toate buzunarele

Cod Rutier 2019: Ce vei păți dacă ești prins butonând telefonul la volan

Impozit auto 2019: cât trebuie să plătim și până când

Când poți conduce după ce ai consumat alcool

 

Începem cu noile propulsoare. Gama include o unitate diesel EcoBlue de 2.0 litri. Aceasta dezvoltă 120, 150 asu 190 CP. Versiunea mijlocie și cea de top pot primi o transmisie automata cu opt trepte, în timp ce motorizarea 2.0 diesel de 120 CP vine în compania unei manuale cu șase trepte. Sistemul de tracțiune integral este optional pentru această motorizare.

La nivel stilistic, Mondeo facelift are un set de proiectoare de ceață noi, iar între acestea stă o nouă grilă frontală inferioară. Există noi modele de jante în ofertă, iar stopurile acum au forma literei C. Jantele de 19 inch pot fi livrate într-un finisaj special, numit Liquid Aluminum, iar caroseria poate fi comandată în mai multe nuanțe.

Tot din punct de vedere estetic, cei care privesc noul Mondeo facelift își vor da seama mai ușor dacă privesc un ST-Line, un Titanium sau un Vignale. Fiecare dintre aceste niveluri de echipare vine cu ornamente specifice: fiecare dintre ele are o grilă frontală cu un design dedicat.

Din punctul de vedere al tehnologiei, Ford a introdus tempomat adaptiv pentru Mondeo facelift, precum și tempomat cu funcție Stop&Go și un limitator de viteză capabil să citească semnele de circulație. Această tehnologie era deja lansată de Ovalul Albastru, dar nu era prezentă și pe Mondeo în această formă.

Versiunea hibridă a lui Mondeo Wagon are o motorizare 2.0 benzină care operează în ciclul Atkinson. Aceasta este asistată de un motor electric, iar cele două dezvoltă un total de 187 CP. Resursele sunt gestionate de o transmisie automata dezvoltată de cei de la Ford. Aceasta ar trebui să asigure un consum mixt de 4.4 litri la sută.

Totodată, toate modelele echipate cu transmisia automată cu opt trepte primesc noul selector al treptelor de viteză dezvoltat de Ovalul Albastru. Acesta este un comutator rotativ implementat pe consola centrală. Pentru că a obținut mai mult spațiu în acea zonă în urma trecerii la acest comutator, Ford a amplasat acolo un port USB suplimentar.

Toate versiunile Ford Mondeo facelift se bucură de noi elemente decorative la bord, mânere de deschidere a portierelor modificate și posibilitatea comandării unei noi tapițerii din stofă.

Pentru un plus de eficiență, Ford a echipat versiunea hibridă a lui Mondeo facelift cu un sistem de frânare regenerativă, capabil să recupereze o parte din energia cinetică pierdută în mod normal în timp ce vehiculul încetinește. Totodată, Ford a îmbunătățit sistemul de recirculare a gazelor de evacuare în vederea încălzirii mai rapide a habitaclului.

Numeroase sisteme au fost modificate pentru a fi operate exclusiv electric. Astfel, sistemul de răcire, sistemul de vacuum și sistemul de aer condiționat operează separat de motorul cu ardere internă, reducând solicitările la care este supus acesta.

Adaugă un comentariu